Mirtai

Trådstartare
LL Mirtai
1. Niyama
2. LenaH
3. Snurrfian
4. quarter4ever
5. bollen
6. hemlig
7. Hedinn
8. cirkus
9. bumpo
10. Idahoe
11. Gabby_Ossi
12. Habina


Goda Roller

Givmild siare – siar själv natt 1 och kan därefter dela ut en sia varje dag. Meddelar LL via PM vem som ska få sian innan dag-DL. Sian måste användas kommande natt, annars anses den vara förbrukad.

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Siaren och spionen får inte skicka till samma två nätter i rad, men kan skicka till samma spelare mer än 1 gång

Ängel
– kan varje natt skydda en deltagare.

Självmordsbombaren - Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM. Döden kan ske när som helst, dvs även mellan ordinarie
DL.

Bybor - Har inga specialförmågor.


Onda Roller


Varulvar - känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.
 
Senast ändrad av en moderator:
REGLER
Var snälla mot varandra och mot LL.
LL bestämmer, men förslag och frågor är naturligtvis välkomna.

Vid missad röstning riskerar man att kickas från leken. Meddela LL vid förhinder! OBS! Lägg en säkerhetsröst om du vet att du kan ha svårt att hinna!

Röster ska fetstilas och motiveras, exempelvis Mirtai__ röstar på Paddington för att… Motiveringen ska finnas i röstinlägget. Det är ok med citat.

Det är tillåtet att ändra röst för att rädda sig själv, och då motivera det just på det sättet.

Det är inte tillåtet att rösta på sig själv

BOPar (blunda och peka = man röstar utan teori) är förbjudna

Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två spelare varje dag.

Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Man får inte god- eller ondförklara någon utan teori. Man får inte heller antyda sin egen roll. I slutändan är det LLs som avgör vad som är en hint.

Undvik att outa goda specialroller tidigt i leken (= före DL3). Även om du vet något, teoria om varför du tror att spelaren är god. Senare i leken är det alltid nödvändigt att börja diskutera roller, men LL tycker att spänningen uppehålls bättre om man låter det komma senare. Det är dock inte ett regelbrott att outa en god specialroll, men att undvika det är ett önskemål från LL.

Det är tillåtet att spöka i tråden. Använd OT-färg. Det är dock förbjudet att teoria eller på något annat sätt påverka utgången i lekennär man är död.

Leken är slut när

Ulvarna är fler än de goda, alt. Alla ulvar är döda.
 
"Det är inte tillåtet att rösta på sig själv" - har nån gjort det i nån lek?O_o

Ja, ibland när det ändå varit kört.

Edit: och som Mirtai skriver - det kan användas för att offra sig för goda sidan också, och om det är lämpligt får man helt enkelt spela för att få röster istället för att lägga en på sig själv.
 
"Det är inte tillåtet att rösta på sig själv" - har nån gjort det i nån lek?O_o

Det har hänt i någon lek för mycket länge sedan. En ulv som inte ville lämna några spår att följa.

Har också hänt lite mer nyligen tror jag, även om jag inte kommer ihåg sammanhanget. Den spelaren offrade sig iaf för goda sidan
 
LL Mirtai
1. Niyama
2. LenaH
3. Snurrfian
4. quarter4ever
5. bollen
6. hemlig
7. Hedinn
8. cirkus
9. bumpo
10. Idahoe
11. Gabby_Ossi
12. Habina


Goda Roller

Givmild siare – siar själv natt 1 och kan därefter dela ut en sia varje dag. Meddelar LL via PM vem som ska få sian innan dag-DL. Sian måste användas kommande natt, annars anses den vara förbrukad.

Den lösmynte spionen - får första natten veta allas val. Därefter har spionen så svårt att hålla tyst att hen väljer ut spelare som får ta del av hela informationen medan spionen själv bara får en lottad rad! Spionen dräller så att en rad varje natt når ulvarna.

Ängel – kan varje natt skydda en deltagare.

Självmordsbombaren - Kan vid sin död ta med sig en annan deltagare. Kan när som helst välja och dö och meddelar LL via PM. Döden kan ske när som helst, dvs även mellan ordinarie DL.


Onda Roller


Varulvar - känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.

fräga: Är självmordsbombaren på den goda sidan? Så som det står i rollistan alltså?
 
Hittat hit! :bump:

Ska bli skoj att leka igen, men jag förvarnar redan nu om att jag har surf-förbud efter kl 21, så jag kommer missa en del spännande saker. :p Men i gengäld kommer jag kanske kunna teoria lite på morgonen. :angel:
 
Fråga nr 2
Får givmilda siaren och lösmynte sponen skicka till samma spelare flera ggr på raken, eller måste de byta mottagare sas?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 965
Senast: Niyama
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 872
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 885
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp