Status
Stängd för vidare inlägg.

Niyama

Trådstartare
Deltagarlista
cirkus
Gabby_Ossi
hemlig
quarter4ever
Ileo
Mirtai
LenaH
Snurrfian
bollen__
Artline
Paddington
Lobelia
Hedinn

Goda
Ängel - kan varje natt skydda en spelare (nattdl).

Givmild siare - siar själv natt 1 (nattdl) och kan därefter dela ut en sia varje dag (dagdl). Får ej dela ut en sia till samma spelare två dagar i rad.

Spionlärling - får varje natt veta något som skett i det dolda.

Borgmästare - om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning. Kan vid ett tillfälle lägga en extra röst genom att pm:a LL.

Nattvakt - tjuvarnas fasa! Om mästertjuven försöker stjäla från nattvakten åker den dit! Nattvakten får då veta tjuvens identitet och vad hen har stulit tidigare, men inte från vem. Överlever också en ulvattack.

Röstfifflare - kan varje dag lägga en extra röst genom att pm:a LL (dagdl).

Bybo - har inga specialförmågor.

Onda
Ulvar - kan varje natt käka en spelare. En av ulvarna är en häxa, som vid två tillfällen kan förhäxa en spelare (nattdl) så dennes röst inte räknas kommande lynch.

Tjuvar
Mästertjuven - är en ficktjuv. Kan varje dag stjäla från en spelare (dagdl), lyckas stölden kan ficktjuven använda förmågan inom kommande dygnet. Kan bara stjäla från en spelare en gång, och käket kan bara stjälas en gång (prickar den en ulv en andra gång får den bara veta att stölden inte lyckades, om det inte råkar vara häxan som har förmågan kvar).

Inbrottstjuven - gör sitt bästa för att hjälpa mästertjuven. Om mästertjuven dör, sörjer inbrottstjuven kommande natt och kan inte käkas då.

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra.
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det).
*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget).
*Efter två missade röstningar kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.
*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Ni får gärna pm:a om ni har frågor eller åsikter om någon roll eller fördelning. Om ni tycker att jag tänkt galet eller om ni tycker att någon hintar.

Första DL måndag 21.30, säg till om ni vill ha annan tid.
NattDL tisdag 10.30
 
Jag har hittat leken! Och nu är det ju faktiskt paus i världscupen :angel:

Noterar att @Artline är skum och byter avatar precis när leken ska dra igång, är det en ulv som vill förvirra? :confused: (OBS ej en seriös teori :p )
 
Jag har hittat leken! Och nu är det ju faktiskt paus i världscupen :angel:

Noterar att @Artline är skum och byter avatar precis när leken ska dra igång, är det en ulv som vill förvirra? :confused: (OBS ej en seriös teori :p )
Jag tänkte vara snäll och byta avatar innan leken drog ingång istället för mitt i :D Bytte någon timme innan leken kom igång (och rollerna skickades ut) men jag är osäker på om det finns några vittnen :(:down:
 
Jag är här, har fått min roll och nu ska jag gå och lägga mig så mina funderingar kommer imorgon :)
 
INFORMATION

Leken är slut när alla ulvar är döda eller när ulvarna är fler än goda + tjuvar tillsammans.

Vinstvillkor:
*Tjuvarna vinner om mästertjuven är vid liv vid lekens slut
eller
*inbrottstjuven är vid liv, ulvarna är fler än de goda + tjuven men häxan är död
eller
*inbrottstjuven är vid liv, alla ulvar är döda och siaren är död

För att goda/onda ska vinna måste alltså båda tjuvarna vara döda eller enbart inbrottstjuven vid liv och goda/ondas nyckelspelare vid liv (siare/häxa).

Kan komma att ändras efter sömn om jag tänkt galet :angel:. (Och ja, det här är för rörigt för min smak men jag är ju LL :p.)

Fick frågor ang. spionlärlingen: den får mindre än full spioninfo, dock minst en rad. Hur mycket information kan variera beroende på hur mycket som händer, men den ska alltså vara svagare än en vanlig spion som får veta allt.
 
Första DL måndag 21.30, säg till om ni vill ha annan tid.
NattDL tisdag 10.30
Superbra! :D Jag kommer antagligen att ha lite dålig närvaro ikväll, föreningsaktivitet där 2 av 3 ordinarie ledare har aviserat sjukdom och jag är den tredje... :crazy: Jag har lite backup ledare men det kommer nog att bli lite rörigt. :cautious: Men jag borde vara hemma senast 20:30 så då har jag en timme att läsa i kapp! :up:
 
Jag är här och har förstås fått min roll!
DL-tiderna är utmärkta - även om DagDL hamnar mitt i nattningen av hästar - men det brukar funka
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 902
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 650
Senast: Lobelia
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp