bollen__

Trådstartare
Roller:

Goda

Ängel - får varje natt skydda en deltagare mot att bli käk.
Siarlärling - får sia varannan natt m första sian natt 1.
Spionlärling - får viss info (LL lottar) varje natt. Hur mycket info är det bara LL och lärlingen som vet.
Röstfifflare - får en extra röst att skicka i pm till LL, behöver inte vara samma röst som i tråden.
Bybor - övriga goda deltagare i leken, utan extra förmågor.

Onda:
Ulv i fårakläder - Ingår i lyan. Får varje röstning lägga en dold röst i pm till LL. Det är den rösten som räknas.
Ulvar - sitter tillsammans i lyan, får käka varje natt.

Regler
Kom ihåg att det är en lek!
Var snälla och trevliga mot varandra, om du är osäker på hur ett inlägg kan uppfattas - omformulera innan du postar.

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan skriv ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat/…’
Man får inte hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster läggs i fetstil typ "Paddington röstar på Mammas". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Teorin ska vara i samma inlägg som rösten. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori och ligger i riskzonen är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL. Önskvärt är att varje deltagare teoriar om åtminstone om två personer varje dag.

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som hintande/teoriande

Vinstvillkor:
Goda vinner när alla ulvar är döda
Ulvarna vinner när de är fler än de goda
 
Deltagare:

1. Mammas
2. Niyama
3. Blacksmithfarm
4. Hedinn
5. Q (it is)
6. Artline
7. Godisklubba
8. Ferrari
9. LenaH
10. cirkus
11. Sasse (har tidsbrist på måndag)
 
Jag har lottat och håller på att skicka ut era roller nu, men det är sjukt långa sekunder man måste vänta :p

Passar på att fråga om DL-tider. dagDL 21.30?
NattDL? Jag börjar runt 7 på tisdag, kan troligen uppdatera leken vid rasten 9.30, funkar det att ha nattDL därikring?
 
Jag har lottat och håller på att skicka ut era roller nu, men det är sjukt långa sekunder man måste vänta :p

Passar på att fråga om DL-tider. dagDL 21.30?
NattDL? Jag börjar runt 7 på tisdag, kan troligen uppdatera leken vid rasten 9.30, funkar det att ha nattDL därikring?
Jag har sommarlov, är mao rätt flexibel med tiderna och tänker att ni som har tider ni behöver anpassa er efter får första tjing på att bestämma DL tiderna :)

Edit: Tog bort ett felaktigt mellanslag
 
Senast ändrad:
11 deltagare. Frågan är om det är 3 eller 4 ulvar då.

Med tanke på fårulven och att det inte finns någon ond utanför lyan så gillar jag på tre även om fyra är möjligt.
 
11 deltagare. Frågan är om det är 3 eller 4 ulvar då.

Med tanke på fårulven och att det inte finns någon ond utanför lyan så gillar jag på tre även om fyra är möjligt.
Håller med. Med 4 ulvar skulle leken kunna ta slut efter natt 2 och dessutom försvagad siare och spion.
 
Tror du den halva ulven är ond varannan dag och typ bybo andra? :rofl: :D

Hade varit en rätt intressant lek
Typ! Det är någon som är dubbelgångare, 0.6 delar ond och 0.4 delar god. Ulv och något mer, kanske halv ängel? Hur den fördelar tiden vet jag inte :rofl::p

Möjligt är också 2.75 ulvar ;)

Edit: Fast i så fall blir det ju någon mer som måste vara två saker samtidigt, eller? :confused: Kanske är det enklast att det är antingen 3 eller 4 ulvar, istället för halva ulvar... men det hade varit lite kul ändå :laugh:
Edit 2: Troligast om det är 3.6 ulvar är ju att den är ulv lite mer av tiden, jämfört med hur mycket den är god
 
Senast ändrad:
Jag jobbar kväll imorgon och slutar 21 så inte säker på hur mycket jag kommer hinna skriva imorgon men jag ska göra mitt bästa.

Känns skönt med en lek där det kommer finnas info i omlopp efter senaste leken där vi levde i ovisshet :p
 
Jag har lottat och håller på att skicka ut era roller nu, men det är sjukt långa sekunder man måste vänta :p

Passar på att fråga om DL-tider. dagDL 21.30?
NattDL? Jag börjar runt 7 på tisdag, kan troligen uppdatera leken vid rasten 9.30, funkar det att ha nattDL därikring?
Menar du att nattDL är kl 9.30 eller kl 7 nu?
 
Om 92 sekunder har alla fått sina roller hoppas jag! Puh. Sjukt störigt att vänta sååå länge mellan varje! :meh:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 596
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 714
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 352
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp