Niyama

Trådstartare
Deltagarlista
1. Mistimed
2. Magnum
3. Artline
4. Mirtai
5. Hedinn
6. Aliisa
7. Lena
8. Fio
9. glömmerallt
10. flyingchange
11. Ileo
12. Ferrari
13. iiantazie

Goda roller
*Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. Natt-DL.
*Siarlärling 1 – kan sia udda nätter. Natt-DL.
*Siarlärling 2 – kan sia jämna nätter. Natt-DL.
*Spökväckare – kan väcka en död spelare som då blir spöke. Spöket får samtala med spökväckaren och rösta i PM till LL. Spöket får inte skriva i tråden. Dör spökväckaren efter att spöket är väckt får spöket ändå fortsätta rösta, men för att kunna väcka någon måste spökväckaren själv vara vid liv.
*Röstfifflare - har varje dag möjlighet att lägga en extra röst som pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden). Dag-DL.
*Bybor - har inga extra förmågor.

Onda roller
*Ulvar - har kontakt och kan käka varje natt. Natt-DL.

Ulvarnas Förtrollning
Ulvarna har lite magiskt pulver som ger en förtrollning till ulvarnas fördel. Förtrollningen innebär att den kan styra den valda personens röst, ulvarna får bestämma vem den ska rösta på. Den som får förtrollningen meddelas via LL efter den nattliga deadlinen. Förtrollningen måste användas på en ny person för varje gång, den får alltså inte hamna på en person flera gånger. Får ej användas i avgörande lynch (som avgörande lynch räknas även lynch där det kan avgöras kommande natt). Natt-DL.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.

Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.

*Vid missade röstningar och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.
 
Hittat leken men undrade först varför niyama lagt in lekstarten i anmälningstråden 😂

Trodde jag klickade in på en tråd via bevakat.
 
Men oj vad lång tid man måste vänta mellan pm:en nu? SÅ lång tid var det väl inte innan?!
 
Jag har hittat tråden men vill varna alla att det var länge sedan jag lekte sist och att jag nog kommer prestera fantastiskt dåligt. Jag har väldigt svårt att läsa mellan raderna och tolkar allt väldigt bokstavligt. Häromdagen blev jag frågad om det gick att gå över motorvägen om man gick rakt fram och om man då kom till x. Jag funderade länge på frågan och svarade slutligen "nej, jag tror inte det", och gick vidare. Så här i efterhand inser jag att hon som frågade antagligen hade varit väldigt intresserad av att veta att man kom under motorvägen om man gick åt höger...
 
Hittat hit! Har precis förklarat hela lekkonceptet för min kompis, hon vill hälsa att hon dock fortfarande är förvirrad. :D
 
Jahapp, då har man alltså strax över 24 timmar på sig att hitta minst en ulv! Någon som har några bra teorier? :idea: ;)
 
Senast ändrad:
Jag har hittat tråden men vill varna alla att det var länge sedan jag lekte sist och att jag nog kommer prestera fantastiskt dåligt. Jag har väldigt svårt att läsa mellan raderna och tolkar allt väldigt bokstavligt. Häromdagen blev jag frågad om det gick att gå över motorvägen om man gick rakt fram och om man då kom till x. Jag funderade länge på frågan och svarade slutligen "nej, jag tror inte det", och gick vidare. Så här i efterhand inser jag att hon som frågade antagligen hade varit väldigt intresserad av att veta att man kom under motorvägen om man gick åt höger...

Hon kunde varit mer tydlig med andra ord 😁.

Också hittat hit!
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 978
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 900
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 617
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 906
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp