Mirtai

Trådstartare
Deltagare

1. Niyama
2. cirkus
3. Emtherlia
4. hemlig
5. MikaTela
6. Artline
7. qitis
8. Ceta
9. LenaH
10. Pegasus
11. Blacksmithfarm
12. Lobelia
13. Breaktown

Goda roller:

Brevbärare
– får ett visst antal paket att dela ut under leken. Gör sitt val innan dagDL. Paketen innehåller en sia, en extra röst, ett beskydd. Innehållet i paketen har DL enligt vad som gäller för de ordinarie rollerna som brukar ha förmågan. DagDL

Magistern
- När den dör finner byborna en bokstav i hans/hennes hus. Denna bokstav kan man finna i ett ulvnamn (LL väljer).

Siare - Får varje natt veta en deltagares roll, siaren väljer vilken deltagare hen vill sia. NattDL

Ängel
– kan varje natt skydda en deltagare. NattDL

Bybor
– Övriga goda

Goda lyan – Här hamnar goda som åkt ut. Får varje natt spioninfo där de får skicka ut en rad till valfri deltagare. Får inte skicka ut en rad till samma spelare två nätter i rad. Infon skickas så fort goda lyan gjort sitt val och LL har varit inne och sett det.


Onda roller:

Varulvar
- känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.

Psykopaten - Om denne åker ut så blir personen tokig och drar med sig en slumpvis vald god in i döden. (LL lottar). Ingår i lyan.


Vinstvillkor
Onda vinner när de är fler än de goda. Goda vinner när alla onda är döda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare.

Regler!
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Madalitso röstar på Derring-Do". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", eftersom det vanliga är att man röstar på den man tror är ond.

*Vid missad röstning och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på. Har man missat en röst så vill LL att ni lägger en efterröst så fort ni kan (så övriga deltagare har mer att gå på)

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.
 
Hittat hit och nu ska jag ställa en trög fråga: vilket är nattdl och dagdl? Är nattdl då röstning sker och dagdl då ulvarna försökt äta?
 
Hittat hit och nu ska jag ställa en trög fråga: vilket är nattdl och dagdl? Är nattdl då röstning sker och dagdl då ulvarna försökt äta?

Dag DL är när det är röstning, dvs när dagen tar slut. NattDL är när ulvarna käkar/ängeln skyddar osv, dvs när natten tar slut :)
 
Hittat leken och fått min roll.
Jag ska bort ikväll och kommer troligen vara tvungen att rösta extremt tidigt
 
Meddelande från LL

vi (@heffaklumpen och jag) kommer vara ganska hårda vad gäller lutning av olika roller eller huruvida man har info så vi ber alla att tänka på hur man formulerar sig ❤️
 
Hade inte Mirtai varit LL hade jag röstat på henne pga lutning. :laugh:

Jag behöver rösta nu och kommer nog inte ha varken energi eller möjlighet att kolla under kvällen (ska inte på nån kul dejt om nån nu trodde det). Så

cirkus röstar på LenaH för att hon ser ut att räcka upp handen och det gör ju bara ulvar
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 837
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 748
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 555
Senast: Lobelia
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 343
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp