Niyama

Trådstartare
Välkomna till ulvleken!

Deltagarlista
Kilauea
Qitis
Harrysen
Heffaklumpen
LenaH
Blacksmithfarm
Glimra
Fio
Gabby_Ossi
Jfrelin
Lobelia
cirkus

Goda roller
Siarlärling
- kan sia varannan natt, med start natt 2 i leken.
Siarlärlingens ättling - tar över siarlärlingens roll om denne dör.
Präst - Ulvarna har möjlighet att bikta sig och bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är prästen strängt förbjuden att anklaga den biktade personen för ulveri och att rösta på den, detta pga att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen har en sia och kan fråga LL en gång under leken om en deltagare är ond eller god.
Ängel - kan varje natt skydda en deltagare.
Röstfifflare - kan varje dag lägga en extra röst som pm:as till LL (behöver inte vara samma som i tråden).
Bybor - har inga specialförmågor.

Åskådare
Alla döda goda får samtala med varandra och får varje natt en lottad spionrad som de får dela ut till en levande deltagare.

Onda roller
Ulvar
- känner till de andra ulvarna och får samtala med dessa. Kan käka varje natt.
Ulv i fårakläder - en ulv som har även en särskild förmåga, den röstar dolt. Skriver en röst i tråden men skickar även en röst i pm till LL och det är rösten i detta pm som är den giltiga. Rösten som skrivs i tråden räknas inte med i röstningen utan är bara till för att förvilla de andra deltagarna. Ingår i lyan.
Svarta fåret - Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna.


Regler
*Var snälla och trevliga mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.

*Vid missade röstningar och låg aktivitet kan man kickas från leken.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.
 
Senast ändrad:
Er första uppgift är att rösta fram en borgmästare, med motivering. Denne kommer ha utslagsröst om det blir oavgjort i en röstning.

DL borgmästarval imorgon fredag kl 16.00

DL första lynch imorgon fredag kl 21.00
 
Jag är här! Flaggar för att vi ska ha lite födelsedagsfirande i familjen ikväll så hinner nog inte vara inne så mycket vid sista DL.
 
Jag är här.
Jag har också en aktivitet ikväll så jag kommer inte kunna vara inne vid lynchen gissar jag.
Vem som ska vara borgmästare och varför borde jag hinna fundera på under jobbdagen.
Det enda jag vill är att det blir en god. Då blir det ju en fråga om hur folk kan ha önskat. Fick vi ens teoria så, står iofs inget i lekstart, men har för mig att jag sett nåt om det i anmälningstråden. Å andra sidan betyder det kanske inte ett skit vad man har önskat.
 
Nu har jag funderat hela morgonen och har kommit fram till att det behövs mer blommor i stan. Då hoppas jag att en borgmästare som gillar det kanske kan ordna med fler planteringar. Särskilt några extra hänglobelia vid centrum?

Glimra röstar på Lobelia.
 
Jag röstar på  LenaH

Hon var så bra BM i förra leken och dessutom så fick hon ett sjätte sinne tillsammans med moffa och jag antar att hon fortfarande går på någon ulvradaraktig medicin så då är det ju bra med utslagsröst!
 
Gabby_Ossi röstar på Qitis som BM

för hon är en rutinerad ulvletare och om jag minns rätt brukar hon vara bra på att hitta detaljer i leken.
 
Borgmästarvalet är lite svårt känner jag

Bra om en god väljs förstås men blir det en ond som blir vald så kan det ju få konsekvenser

Minns när fio i sin första lek nominerade Paddington , som också valdes (båda onda ). Samt när BSF blev vald till BM , har för mig hon var ond utanför lyan och räddade kvar en avlslöjad ulv (fio ) genom att stoppa lynchen.

Är lite upptagen under dagen så lägger min BM röst nu så jag hunnit lägga den.

Qitis väljer cirkus till BM

Tycker hon har brukar ha god koll på lekarna och deltagarna generellt viket är en bra egenskap för en borgmästare och håller tummarna för att hon är god
 
Jag hoppas också att det blir en god som blir BM, men det är ju som vanligt i DL1 att man oftast inte har en susning om folks roller eller ens sida. Eftersom jag ändå inte har en aning och inte lär bli så mycket klokare innan DL kan jag lika gärna rösta nu. Så heffaklumpen nominerar Glimra till BM för att jag tänker att i en BMs hus borde det finnas glimrande/skinande (silver)bestick och då tänker jag att Glimra passar in ganska bra där med sitt namn.
 
Jag röstar på  LenaH

Hon var så bra BM i förra leken och dessutom så fick hon ett sjätte sinne tillsammans med moffa och jag antar att hon fortfarande går på någon ulvradaraktig medicin så då är det ju bra med utslagsröst!
hm Du kanske ska skriva fio röstar på LenaH ? :angel1:
Är osäker på om den rösten är giltig annars ?
 
  • Haha
Reactions: fio
Jag röstar på  LenaH

Hon var så bra BM i förra leken och dessutom så fick hon ett sjätte sinne tillsammans med moffa och jag antar att hon fortfarande går på någon ulvradaraktig medicin så då är det ju bra med utslagsröst!
Men är hon fortfarande på moffa då?
Det tror inte jag att man behöver så många dagar efter sågandet.
 
Borgmästarval DL kl 16

8.48 Glimra röstar på Lobelia
10.22 Gabby_Ossi röstar på Qitis som BM
11.03 qitis röstar på cirkus
11.05 heffaklumpen nominerar Glimra till BM

Lobelia 1
Qitis 1
Cirkus 1
Glimra 1
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 704
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 902
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 837
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 649
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp