Ume från -08, knepig baklucka att stänga?

Pontevecchio

Trådstartare
har precis köpt ett Ume från -08, ett b35.
Men överluckan har en kolv som sitter på insidan, dvs om jag drar överluckan utifrån så får den antingen vara
lite öppen eller så får jag gå in i släpet och stänga inifrån där jag når kolven.
Så urbota dumt.

Nån som har en annan lösning på sitt släp eller som lyckats lösa detta?
 
Jag använder aldrig den vanligtvis. En gång bara när jag körde grejer i den och kunde gå ut genom framdörren. Den övre bakluckan har aldrig gått upp ändå.
 
Jag tänker att det egentligen ska gå ett snöre på insidan uppåt, ut och sen ner igen som du kan dra i? Umesläp brukar inte ha märkliga lösningar :cautious:
 
har precis köpt ett Ume från -08, ett b35.
Men överluckan har en kolv som sitter på insidan, dvs om jag drar överluckan utifrån så får den antingen vara
lite öppen eller så får jag gå in i släpet och stänga inifrån där jag når kolven.
Så urbota dumt.

Nån som har en annan lösning på sitt släp eller som lyckats lösa detta?
Sitter väl normalt ett snöre?
 
Jag tänker att det egentligen ska gå ett snöre på insidan uppåt, ut och sen ner igen som du kan dra i? Umesläp brukar inte ha märkliga lösningar :cautious:

Asså så tänker jag med men inget släp har så vad jag kan se på annonsbilder. Finns varken fästen eller snören.Om man kunde peta upp/in den vore det en sak men det går inte pga dämparna mot marken sitter i vägen.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här med relationer är ett knepigt ämne. Jag känner mig ofta som en elefant i ett glashus samtidigt som jag själv har ömma tår. Det...
Svar
18
· Visningar
1 818
Senast: Magiana
·
Övr. Hund Bakgrund; vi fick honom för 5 år sedan - då var han en 2-årig jycke som inte ville bo i stan efter en flytt från de djupa skogarna. Hade...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 846
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp