Undan lägg för extra? Hur mycket??

F

frust_frust

Hur mycket bör jag planera att lägga undan för dom här sakerna som sker typ 1 gång per år.
Sakerna är:
vaccination (är redan grund vaccinerad)
tandrasp
tandkontroll
Hur mkt bör jag lägga undan för att sedan betala dom?Alltså ungefär hur mkt kommer det att kosta? Det är en förort till Sthlm.
tacksam för alla svar :)
 
Med "min" veterinär så blir vaccinet ungefär 1300 (A2 + botulism), 700 för tänderna.

Alltså minst 2000kr/år men han är dyyyyyyr.
 
Detta betalar jag:
Vaccination: influensa 350.- influensa o stelkramp 450.-
Tandrasp: 400.-
Tandkoll: 100.-
Alltså, strax under 1000.-
Dessa utgifter är ju inga problem, dom kan man ju i regel ta av på en vanlig lön, värre är det om det händer något oförberett, då är det bra att ha några 1000.- undanlagt... :smirk:
 
Jag tycker inte riktigt det är någon vits att lägga undan till sådana saker, det dyker upp mest hela tiden. Ett täcke ena månaden, nya ridbyxor nästa och så hovslagaren... Jag försker i stället att ha en buffert jag kan nalla på om det blir knapert och stoppa in i om det mot förmodan blir överskott.
 
TACK FÖR ERA SVAR!
Några fler som vill komma med exempel? :)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Jag och min mamma funderar på att ta med våra hästar ner till Stockholms skärgård i ungefär 4 veckor sommaren 2024. Och då...
Svar
5
· Visningar
769
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 151
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 055

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp