Under bar himmel.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är ingen särskrivning i rubriken :p Det ska stå så.

I morse vaknade jag en stund före väckarklockan, tänkte till hur lång tid jag kunde göra morgonyoga och sen var det precis lagom med tid kvar till att få i sig frukost och få på sig lite kläder. Jag kom till stallet i precis rätt tid. Vi red på utebanan och det var lagom väder för det, inte för varmt och inte för kallt. Ridlektionen var väl en sån där medelmåttig historia, men jag passade på att pyssla lite extra med hästen efter lektionen. Det var mysigt. Sedan var det sedvanlig fika i kafeterian innan jag åkte hem och lunchade.

Jag insåg att jag hade en del att göra under dagen så för en gångs skull gjorde jag en to-do-lista. Annars tenderar jag att vimsa omkring. En sak som jag skrev upp var att gå en promenad. Jag kände att jag behövde det och tänkte att det nog kunde vara lagom med en lite kortare sväng efter lunch. Så det var vad jag gjorde. Haken var bara att när jag kommit till fårhagen, satte jag mig ner, mediterade en stund, blev trött och hittade sedan en fin plats vid en sten där jag somnade. Hej John Blund, liksom. Jag vaknade när solen gick i moln och det blev kyligt. Men jag kan ju inte neka till att det var skönt att sova i solen under bar himmel. När jag kom hem hade jag varit borta i 2 timmar. Det var ju inte riktigt meningen.

Sedan hann jag fixa i trädgården i några timmar. Tulpanlökarna kom i jorden. Men tusan vilken torr jord jag har. Jag upptäckte att min relativt nyplanterade klematis såg död ut. Kanske den hade behövt vattnas mer än bara just vid planteringen. Jag får hoppas att rotsystemet lever och att den skjuter nya skott så småningom.

Sedan blev det en snabbmiddag och en tur till stan för veckans matinköp. Nu har jag bara några saker kvar på to-do-listan men jag inser att jag inte kommer att hinna allt. Det där med städningen t.ex. kommer att hoppas över även den här helgen. Men jag tror inte det är någon stor katastrof. Min hyresvärd tittade in här förra helgen och tyckte jag hade så fint trots att det inte var städat. Det är inte så stor skillnad mot idag så det får duga. Det är väl bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp