Bukefalos 28 år!

Under bilburarna?

Lilljessicah

Trådstartare
Jag har ännu inte hittat något jag är nöjd med. Har dubbelburar utan botten så jag letar helst efter något man kan lägga över hela golvet.
Någonting som är mjukt för 23kilo hund att ligga på, och som inte behöver tvätt efter regniga dagar.

Vad har ni i botten på era burar?
 
Sv: Under bilburarna?

Jadu, lilla gumman - nu har jag ju ingen bilbur, men om jag hade en skulle jag nog prova sånt där liggunderlag som jag hade i valplådan - ett sånt som man har när man campar, typ. Jag köpte mina billigt på ÖB och klippte till dem i lagom storlek. De är lätta att torka av och det blir varmt och gott, också. Vill man, så kan man ju lägga nån fäll ovanpå;)
 
Sv: Under bilburarna?

Ah du menar sånnadär gröna som man rullar ut?
Svårt att få dem att ligga ihop bara kan jag tro, eftersom jag behöver två isåfall.
Ska kolla närmare på hur man kan göra med dem.:)


( föresten så är Iver ohalt ikväll :banana: )
 
Sv: Under bilburarna?

Jag har samma problem. Men jag har gallerbotten i min bur. Så vi kör med tusen plädar som blir äckliga, för att hundarna inte ska ligga på gallret...

Har jag missat vad som hänt med Iver?
 
Sv: Under bilburarna?

Jag har samma problem. Men jag har gallerbotten i min bur. Så vi kör med tusen plädar som blir äckliga, för att hundarna inte ska ligga på gallret...

Har jag missat vad som hänt med Iver?

Du kanske kan ha ett lager vaxduk över plädarna? Så kör vi på jobbet. Allting är inklätt i vaxduk för att det inte ska bli äckligt. Hundarna verkar inte ha något emot att ligga på det.
Eller om du vill ha bort den plastiga feelingen så kan du ju köra 999 av dina plädar, sen ett lager vaxduk, och sen lägga på den sista pläden. :idea:
Då behöver du bara tvätta/byta den översta.

Eller gör en dyna helt enkelt. Köp nåt billigt skittäcke på ikea, vik ihop till önskad storlek, och sy in det i vaxdux. Sen är det bara att langa på en filt om du som sagt vill slippa plastkänslan. :laugh:
 
Sv: Under bilburarna?

Har jag missat vad som hänt med Iver?

Han skadade sig på något mystiskt sätt för snart tre månader sen och har haft koppelvila sen dess.
Tre veckor på rimadyl, två på antibiotika och en månad på kortison nu utan resultat, förän igår då jag tyckte han såg bra ut en stund.:)

Jag har röntgad varenda millimeter av hunden och vi kommer bara fram till att det är en riktigt ful omvridning/sträckning av knäleden.

Kul med unghund som från 8 månader gått i koppel, troligtvis blir det fram till jul. :crazy:

För att återgå till ämnet funderar jag på om man kan köpa nå skumgummimadrass någonstans och klä in med mjukare vaxduk kanske?
 
Sv: Under bilburarna?

Vi har någon slags yogamatta i volvon. En sån "puzzelmatta", mycket tjockare än liggunderlag och har hållt 6 månader hittills och det är fortfarande inget slitage att tala om trots tre hundar i bilen.

edit: Den är köpt på jula, heter "Träningsmatta 4-pack" på hemsidan, 159 kr. tyvärr ingen bild..
 
Senast ändrad:
Sv: Under bilburarna?

Det är ganska tjocka mattor (2-3 cm) i nåt skumplastmaterial (som liggunderlag men fastare) 4 st "pusselbitar" som man hakar i varandra. Skarvarna blir täta och fina. Vill man kan man ju slänga på någon filt eller nåt uppepå som är lätt att bara kasta i tvättmaskinen men vi har inget extra.
Vinthunden har en hemmasydd beanbagsäck i bilen, galontyg till innerpåsen och bävernylon i ytterpåsen. men hon är ju så tryckkänslig så hon behöver mjuuukt.
 
Sv: Under bilburarna?

V70. Ja nästan hela i alla fall. Vi har en bur som täcker större delen av bagageutrymmet (blir ett par dm över på varje sida men buren är lika bred som själva luckan) och vi fick skära bort lite av mattan. Tror måtten står på julas hemsida..
 
Sv: Under bilburarna?

Jag köpte en sån idag och det blev jättebra så tack för tipset.:)

La in varsin ullfilt ovanpå och hundarna såg rätt nöjda ut och matte kan sluta oroa sig för att det blir för hårt när vi åker på längre resor.
 
Sv: Under bilburarna?

Jag har galler i botten på buren och där har jag lagt en tunn masonitskiva, sedan har jag lagt madrass med avtagbart tyg som man kan tvätta.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver skaffa ny lösning för hundarna i bil. En beg. äldre VW Caddy ska de åka i framöver, och då skulle jag vilja ha dem i dubbelbur...
Svar
4
· Visningar
543
Senast: Bison
·
Hundträning Jag har en liten hund med pyttig mun även för sin storlek och mjukt bett. Dessutom så är hon lugnt tempererad och jag jobbar mycket med...
Svar
15
· Visningar
974
Senast: snorp
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 024
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
4 817
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp