Underdogs, SVT.

Det var väldigt underhållande 🤣

Tråkigt att det inte är någon ’vanlig’ hund med också utan lite underliga raser/’raser’ mestadels. Hade varit fint med en terrier/spaniel/retriver eller liknande.
 
Tyvärr tycker jag att det var dåligt producerat och så tyckte jag lite synd om typ Dogges hund som inte alls tyckte det var kul. För flera hundar är det uppenbarligen bra att få röra lite på sig men de ger ju godis efter varje hinder?
 
Det var väldigt underhållande 🤣

Tråkigt att det inte är någon ’vanlig’ hund med också utan lite underliga raser/’raser’ mestadels. Hade varit fint med en terrier/spaniel/retriver eller liknande.
Det är väl de hundar kändisar har. Jag blev mest förvånad över greyhounden faktiskt. Tax, pomme, chihuahua och bulldog var väldigt väntat.
 
Tyvärr tycker jag att det var dåligt producerat och så tyckte jag lite synd om typ Dogges hund som inte alls tyckte det var kul. För flera hundar är det uppenbarligen bra att få röra lite på sig men de ger ju godis efter varje hinder?
Jag tyckte också lite synd om chihuahuan, men coachen försökte ju styra det hela rätt och inte pressa hunden. Varför skulle man inte ge godis/belöning efter varje hinder i början? Tycker det är jättefint att se att fokus ändå är mycket på att hundarna ska tycka det är trevligt och bonda med sina förare. :)

Jag gillade programmet!
 
Trevligt program med fokus på att hundarna ska belönas, tyvärr känns det som de hastar fram för att få "show" istället för att få bra grund.
Man ser ju väldigt lite av själva träningen och jag kan ju säga att för oss som tränar agility så ser ju träningen inte alls ut som i klippen 😅. Samtidigt så grundas ju våra hundar i belöningsträning och lek redan som valp och vi har ju alla börjat nånstans som nybörjare. Fördelen är att för de som ser programmet är att det just inte är uberduktiga och bjuder på sig själva så steget att aktivera sin egen familjehund är inte så stort eller oöverstigligt.
Kul med så många olika raser men Dogges hund känns som den skulle behöva en veterinärkontroll och förlora en del vikt, åtta år är ju i regel ingen ålder på en liten hund men den ser gammal ut ❤.
 
Jag kollade igår och tyckte det verkade som ett trevligt program, och jag tyckte tränaren var bra på att poängtera att det viktiga är att hundarna har kul och tycker de är duktiga. Men jag håller med om att chihuahuan inte var så trevligt att titta på eftersom han inte verkade vilja vara med (och att han hade en del kilon han hade behövt bli av med för att må bra).
 
Jag ska nog se det tänkte jag. Dogges hund verkar inte så peppad på det men han var ju duktig när han skulle lära sig rida så jag gillar ju honom annars.
 
Plågat mig igenom halva programmet. Blir mest ledsen när jag ser uttråkad gravt överviktig småhund, jakthundar som knappt verkar få promenader etc. Plus flamset i programupplägget.
Not my cup...
 
Är Svenssonhundar så här tråkiga?😄
De är väl inte tråkiga bara för att ägarna har noll koll? Jag skulle gärna träna med allihopa, förutom möjligtvis den stackars chihuahuan... men programmet kan säkert vara nyttigt för honom och husse.
Taxarna verkade ha riktigt bra sprätt. :)
 
De är väl inte tråkiga bara för att ägarna har noll koll? Jag skulle gärna träna med allihopa, förutom möjligtvis den stackars chihuahuan... men programmet kan säkert vara nyttigt för honom och husse.
Taxarna verkade ha riktigt bra sprätt. :)
Jag menar tråkiga i betydelsen att dom har noll kontakt med ägarna dom springer ju omkring som dom själva vill har ägarna överhuvudtaget någonsin tränat någon form av kontakt med sina hundar ser verkligen inte ut så.
Hundarna tycker ju ägarna är något tråkigt bihang bara.
Förutom greyhounden då den ägaren verkar ju lekt lite med sin hund innan iaf.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag menar tråkiga i betydelsen att dom har noll kontakt med ägarna dom springer ju omkring som dom själva vill har ägarna överhuvudtaget någonsin tränat någon form av kontakt med sina hundar ser verkligen inte ut så.
Hundarna tycker ju ägarna är något tråkigt bihang bara.
Förutom greyhounden då den ägaren verkar ju lekt lite med sin hund innan iaf.
Jaha du menar så! Alltså, ja det tror jag faktiskt är jättevanligt. Särskilt just de där raserna, de bjuder ju inte på kontakten på samma sätt som en del andra gör.
Förhoppningsvis får vi se en del framsteg genom tävlingen, och det kanske gör att någon annan hundägare med trist kontakt vågar sig ut och träna trots att det är lite pinsamt. :)
 
Jag menar tråkiga i betydelsen att dom har noll kontakt med ägarna dom springer ju omkring som dom själva vill har ägarna överhuvudtaget någonsin tränat någon form av kontakt med sina hundar ser verkligen inte ut så.
Hundarna tycker ju ägarna är något tråkigt bihang bara.
Förutom greyhounden då den ägaren verkar ju lekt lite med sin hund innan iaf.
Misstänker även att de valt såna ekipage för att göra bra TV. Hur roligt vore det för de flesta att se hundar med bra kontakt med sin ägare och lätt lär sig varje hinder snabbt? Nu har jag inte sett programmet än men misstänker att det är tänkt lite som ett humorprogram och då ”krävs” det ju hundar som inte riktigt lyssnar.
 
Jag menar tråkiga i betydelsen att dom har noll kontakt med ägarna dom springer ju omkring som dom själva vill har ägarna överhuvudtaget någonsin tränat någon form av kontakt med sina hundar ser verkligen inte ut så.
Hundarna tycker ju ägarna är något tråkigt bihang bara.
Förutom greyhounden då den ägaren verkar ju lekt lite med sin hund innan iaf.
Utan att ha sett programmet: Ja, så tror jag de flesta hundar är som inte fått träna med sina ägare. Varför ska de bjuda på kontakt när de inte får något för det?
Ser handlar det om situation med, skulle du se mig och Ammo på promenad hade det nog sett ut som vi inte har nån kontakt - men ser du oss i träningsammanhang har vi kontakt hela tiden.
 

Liknande trådar

Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 833
Senast: Bon
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp