Underdogs, SVT.

@Dentaku vill bara säga att det i regel går sjukt mycket fortare när man ser bc i de högre klasserna numera. Bantrenden har gått mot längre banor med flytigare linjer och ökade avstånd mellan hinder så det går väldigt fort för det mesta för de som satsar på tävlandet iallafall vad jag sett på de svenska tävlingarna.
 
@Dentaku vill bara säga att det i regel går sjukt mycket fortare när man ser bc i de högre klasserna numera. Bantrenden har gått mot längre banor med flytigare linjer och ökade avstånd mellan hinder så det går väldigt fort för det mesta för de som satsar på tävlandet iallafall vad jag sett på de svenska tävlingarna.
Tänkte väl det, de jag sett går väldigt mycket snabbare än den videon!
 
@Dentaku vill bara säga att det i regel går sjukt mycket fortare när man ser bc i de högre klasserna numera. Bantrenden har gått mot längre banor med flytigare linjer och ökade avstånd mellan hinder så det går väldigt fort för det mesta för de som satsar på tävlandet iallafall vad jag sett på de svenska tävlingarna.

Det var mest samarbetsviljan jag ville få fram, jag försökte förklara varför vissa hundar är mer lättränade än andra. Det var en fördel med en video där man faktiskt SÅG hunden... :rofl:
 
Tror Jenny Damm fick till ett legendariskt lopp i helgens Landslagsuttagning, tror det var söndagens agilitylopp 😵‍💫 My god…har ni möjlighet så titta på det!
 
Jag tycker att det här programmet har varit super :) , mest för att man visar att man faktiskt inte behöver en supersnabb bc för att springa agility och att det kan gå hur som helst för dom tävlande. Jag hoppas att det dyker upp lite andra raser om det blir en uppföljare ex en pudel eller kanske en bc som inte är tränad för agility. Men det är ju svårt att välja raser när det är kändisar som är med :)

Det jag gillade mindre var a-hindret, att dom blev tvungen att ta om det tills hunden tog med tass både upp och ner, så är ju inte reglerna alls, det är ju bara nerfart som räknas men det var kanske för att dom verkligen skulle ta kontaktfälten. Det blev mest bara stressande tycker jag.
 
Jag tycker att det här programmet har varit super :) , mest för att man visar att man faktiskt inte behöver en supersnabb bc för att springa agility och att det kan gå hur som helst för dom tävlande. Jag hoppas att det dyker upp lite andra raser om det blir en uppföljare ex en pudel eller kanske en bc som inte är tränad för agility. Men det är ju svårt att välja raser när det är kändisar som är med :)

Det jag gillade mindre var a-hindret, att dom blev tvungen att ta om det tills hunden tog med tass både upp och ner, så är ju inte reglerna alls, det är ju bara nerfart som räknas men det var kanske för att dom verkligen skulle ta kontaktfälten. Det blev mest bara stressande tycker jag.
Jag hoppas också att det blir en andra säsong! :)
Det blev jag också förvirrad över, särskilt eftersom de specifikt sa just i nedfart när de introducerade hindret men sedan ändrade reglerna?

Det är för övrigt shibans favorithinder. Hon älskar att sitta högt så ibland planterar hon sig helt enkelt på toppen och tycker att banan är färdig. :D
 

Liknande trådar

Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
11 826
Senast: Bon
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 256
Senast: ako
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: geting
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp