Underhållsfråga.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Mia_R

Trådstartare
Jag la in den här på barn först, men Lobelia hade lite synpunkter på innehållet och tycker att den hör hemma här på senior istället. Jag har tagit bort en mening, men om ni hann läsa originalet får ni gärna skicka ett pm. ;)

Syrran får inte ut mer än min i underhåll för småttingarna, trots att ärkeskitskallen som misshandlade henne framför ögonen på barnen tjänar pengar som gräs. Hon är arbetslös och har två små att försörja medan han är ute och har livets glada dagar och misshandlar sin nya när han inte hotar syrran. Den advokat som hon anlitat för barnens räkning får inget gjort och svarar inte ens på mailen eller ringer tillbaka när hon söker honom. Ska man anmäla sånt till samfundet eller bara försöka få tag på nån annan som sköter jobbet och klienterna bättre?

Nån som varit i samma situation och hur löste ni det? MC-gäng på hembesök? :devil:l
 
Sv: Underhållsfråga.

Byt advokat!

Är underhålsstödet fastställt i rätten, och är det så att din syrra anser att det är alldeles för lågt och därför anlitat advokat?
 
Sv: Underhållsfråga.

Vad jag vet så är det inte fastställt utan det är det hon försöker få det till. Spremadonatorn vägrar att samarbeta öht och kommer inte ens på kallade möten när det var vårdnadstvist. Det går så långt som till stämningsansökningar för att han ska ge sig en millimeter mot syrran. Ändå är det han som varit den som varit otrogen och misshandlat och han fortsätter jävlas så mkt han bara kan. Har varit flera ggr som syrran inte vågat sova hemma när hon vet att han varit i antågande.

Hans nya började han misshandla redan efter ett par måander och han misshandlar även hennes barn psykiskt, det har gått så långt i det fallet att äldsta dottern brutit kontakten med modern, skolan är inkopplad när det gäller mellanbarnet och minstingen håller på att försvinna in i sig själv. Trots detta så vägrar hon släppa barnen till deras far utan hotar med att anklaga pappan för incest om han skulle försöka få enskild vårdnad!
 
Sv: Underhållsfråga.

Det låter som en riktig soppa!

Först och främst tycker jag att din syrra ska byta advokat! Att betala för en som inte gör det man vill är värdelöst! Att anmäla advokaten är just nu bara ett slöseri med tid, det din syrra verkar behöva är att få ordning på detta så fort som möjligt.
 
Sv: Underhållsfråga.

Soppa är bara förnamnet. Tur att man är långt borta från honom för annars hade jag väl gjort mig olycklig flera gånger om. :devil:
 
Sv: Underhållsfråga.

Jag förstod nog inte riktigt? Vill han ha enskild vårdnad? Det kommer han aldrig att få, men knappast hon heller (tyvärr kan man tycka, men det är mkt svårt). Är det boende och umgänge det gäller, så skulle jag vara glad om barnen slapp träffa sin pappa utan bara var med mamman (dvs om jag var mamman). Men tyvärr är det också svårt att få igenom, om pappan VILL träffa barnen.
Är det underhåll det gäller, så är det extremt svårt att få ut ett högre underhåll. Så det bästa hon kan göra är nog att acceptera att få ut det lagstadgade underhållet och hoppas att pappan inte ska kräva att träffa barnen!
Tipsa henne om www.alltforforaldrar.com
de har en omfattande snacksida med grupper bl a om detta, vårdnad och umgänge etc.
 
Sv: Underhållsfråga.

Nej, hon har redan enskild vårdnad om barnen och hon låter honom träffa dem om han vill, men inte ensammen. Det hon vill få ut är vad han borde betala för dem, dvs något mer än vad som Fk garanterar. Om bara advokaten får tummen ur så kommer det inte vara några problem med tanke på att han tjänar över 45' i månaden och är skyldig att bidra till sina barns försörjning.

Tack för länken, jag ska tipsa henne om den. :)
 
Sv: Underhållsfråga.

Ja, när han tjänar så mkt så kanske det går. Vad jag har läst så får man det inte upp till ca 30 000 kr. Men jag har inte stenkoll. Vi får underhåll för mina bonusbarn, men mamman har en vanlig inkomst så vi har aldrig ens försökt få högre underhåll.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp