Underlag paddock

Millansid

Trådstartare
Vi ska göra en paddock som är 30*40 ca. Vi har tagit bort gräset och de va sand under. Vad tycker ni vi ska ha för underlag? Vill ju inte att underlaget ska trampas ner i sanden.


Tack på förhand
 
Vi ska göra en paddock som är 30*40 ca. Vi har tagit bort gräset och de va sand under. Vad tycker ni vi ska ha för underlag? Vill ju inte att underlaget ska trampas ner i sanden.


Tack på förhand
Jag är inte speciellt kunnig inom området men ni bör nog lägga en markduk på sanden, så att underlaget stannar :)
 
Vi ska göra en paddock som är 30*40 ca. Vi har tagit bort gräset och de va sand under. Vad tycker ni vi ska ha för underlag? Vill ju inte att underlaget ska trampas ner i sanden.


Tack på förhand
Om det är sand under, behöver du göra något mer? Beroende på hur du ska använda banan kan det räcka med bara den sand som finns naturligt.
 
Blir tyvärr för djupt för hästarna, stora gropar efter deras hovar. Så ett underlag behövs men vet inte vad vi ska lägga.
 
Blir tyvärr för djupt för hästarna, stora gropar efter deras hovar. Så ett underlag behövs men vet inte vad vi ska lägga.
Jag hade ringt och pratat med ngn ”grusgubbe” som kan grus på sina 5 fingrar. Det finns så mycket olika sorter och det är viktigt att det blir rätt. Det största felet som kan bli, tänker jag, är att din ridbana blir för tung. Den ridbanan som jag använder mest har stenmjöl som topplager, den fungerar bra och klarar även en hel del regn utan att bli hal eller tung.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en ganska plan yta hemma på vår gård där vi tänkt göra en lite budget versions paddock så småningom det enda är att det är...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: tara
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 639
Senast: Amk
·
Övr. Hund Har fixat en relativt stor hundgård till hundarna att vara i när vi går omlott i våra arbeten. Har inte preparerat underlaget, vilket...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: Milene
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp