Underlag skrittmaskin?

PopcornPlayer

Trådstartare
Verkar råda lite delade mening om detta.

Vilket är det bästa underlaget att anlägga i en skrittmaskin (m tak).
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Personligen skulle jag vilja ha ett väldigt fast men halkfritt underlag, vilket är en svår kombo gissar jag :p

Djup sand skulle jag inte vilja ha, och inget som det blir "stigar" i överhuvudtaget egentligen.

Kan tillägga att jag inte har någon erfarenhet av skrittmaskiner, utan bara önskar mig en sådan :love:
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Djupt underlag tror (hoppas) jag ingen vill ha. Stigar får man nog räkna med att det blir vad man än har för underlag tyvärr. Skotta kanter emellanåt är nog oundvikligt.
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Mja, inte om man har asfalt eller plattor, det har jag sett att en del har :)
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Jag har jobbat i stall med gummi mattor i skritten och ett annat med sand,
Gummimattan (röd tjock halkfri typ); blev väldigt hal när det regnade trots att den var under tak, inte pga vattnet utan då bajset blev extra halt av vattnet, den var också väldigt jobbig att mocka då man fick sopa, skotrar och kratta och sopa igen och ändå så fick man inte med sig allt då det fastnade i mattan.

Sanden; blev spår och vallar snabbt, lättmockad och inte hal trots att den var utan tak. Krattar och mockar man varje dag så var den bra. Den var dock lite väl djup.

Tänker mig att hade man haft en 5cm sand på gummi mattan så blir den lagom lättmockad och halkfri, men att den inte kan bli för djup eller stum då man har gummit under.
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Inget utav det är aktuellt för min del tyvärr. Riktigt så stumt underlag vill jag inte ha i skrittmaskinen, även jag inte alls har ngt emot att rida på asfalt (oljegrus), snarare tvärtom.

Buck
Mattor är nog inte heller aktuellt. Jag funderar på hur man får till det bäst. Makadam + stenmjöl sägs ju vara det bästa, när det sätter sig.

Jag funderar på om det går o kombinera, oljegrus/gjutet med stenmjöl/sand över. Inte för stumt, inte för djupt?
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Jag jobbade i England och där hade vi skrittmaskin. Där hade vi en typ av räfflad gummimatta över och asfalt under. Upplevde inte att den var hal varken vid regn eller om det kom bajs på den.
 
Sv: Underlag skrittmaskin?

Där jag jobbar har vi betong. Mycket lätt att göra ren från bajs samt jätte lätt att skotta på vintern.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har fixat en relativt stor hundgård till hundarna att vara i när vi går omlott i våra arbeten. Har inte preparerat underlaget, vilket...
Svar
10
· Visningar
660
Senast: Milene
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 260
Senast: Lobelia
·
Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 701
Senast: Amk
·
IT & mobiler Till min förvåning är numera vår grupp för byn privat! :cry: Det är verkligen inte meningen. Hittar ingenstans där jag kan göra gruppen...
Svar
18
· Visningar
1 060
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp