Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Underlagsfråga!

Mysaan

Trådstartare
Kan man göra så här? Vi ska förmodligen få arrendera mark och bygga lösdrift på. För att inte förstöra för mycket så tänkte vi inte gjuta platta. Vi funderar istället på att bygga en ram på marken. Kanske lägga grus och något annat som golv. Med vad ska man använda för underlag? Förmodligen kommer det att bli halmbädd över sedan.

Några förslag?

T

tantor

Sv: Underlagsfråga!

Vi har 2 boxar utan gjutet golv.
underst är det barmark, sedan ett lager med makadam för dräneringens skull....sedan lite smågrus.
Därefter ett tjockt lager med spån alt torv.

Funkar vansinnigt bra och boxarna håller sig fina & torra.
Mina 2 hästar har stallet i anslutning till hagen med dörrarna öppna dygnet runt så de står ju inte sååå mycket i boxen förstås om man jämför med hästar som står inne mer än halva dygnet.
Men kommer du att ha utedrift så blir det nog samma för dina !

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5538 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Anläggning Jag sitter och klurar på utformningen av min framtida lösdrift (alltså inte själva ligghallen, utan ”det hela”). Jag har en stor gammal...
2
Svar
39
· Visningar
1 489
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
1 684
Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
427
Anläggning Jag funderar på om jag kanske ska hägna in en bit mark och använda som bete/lösdrift under några månader/halvår. Vad ska man tänka på...
2
Svar
27
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Plast eller guld?