Underlagsfråga!

Mysaan

Trådstartare
Kan man göra så här? Vi ska förmodligen få arrendera mark och bygga lösdrift på. För att inte förstöra för mycket så tänkte vi inte gjuta platta. Vi funderar istället på att bygga en ram på marken. Kanske lägga grus och något annat som golv. Med vad ska man använda för underlag? Förmodligen kommer det att bli halmbädd över sedan.

Några förslag?
 
Sv: Underlagsfråga!

Vi har 2 boxar utan gjutet golv.
underst är det barmark, sedan ett lager med makadam för dräneringens skull....sedan lite smågrus.
Därefter ett tjockt lager med spån alt torv.

Funkar vansinnigt bra och boxarna håller sig fina & torra.
Mina 2 hästar har stallet i anslutning till hagen med dörrarna öppna dygnet runt så de står ju inte sååå mycket i boxen förstås om man jämför med hästar som står inne mer än halva dygnet.
Men kommer du att ha utedrift så blir det nog samma för dina !
 

Liknande trådar

Anläggning Hej! Vi har en relativt jämn yta på vår gård där vi tänkte göra en budget versions ridbana. Ytan är ca 15x40 och är vanlig jord blandat...
Svar
8
· Visningar
1 677
Senast: Amk
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 317
Senast: sthu
·
Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
918
Hästvård Vår ponny har väldigt fin hovkvalitet,men usla tunna sulor. Hon är dessutom plattfotad. Hon är superöm på grusvägar och tyvärr består...
Svar
9
· Visningar
747
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp