underlig färg..kallas vad???

Ja, är det inte underligt... :crazy: Min fjording kallas för islänning och din islänning för fjording :rofl:
 
Nja, det är inte alldeles säkert att det är en black bara för att det finns en mörk rand längs ryggraden.
En äkta ål är skarpt avgränsad hela vägen, medan en "fuskål" ofta har lite suddigare kanter.
Det är ganska vanligt med hästar som har fuskål, men detta innebär inte att de är blackar...
Hur är man säker på om det är fuskål eller äkta då? :D :confused: Min häst tror jag är brun men hon HAR ål (och svarta prickar på halsen). Ålen har väl rätt skarpa kanter.. Kan hon vara brunblack då? :confused: Svarta ben, svart man och svans (ett halvblod). Pappan är skimmel (avblekbar) mamman vet jag inget om.

Om hästen är brun eller brunblack, vad kan det då bli för färger med en fux? :confused:
 

Liknande trådar

Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 289
Senast: Maja_Kandi
·
Hemmet Håller på o fixa köket, så mycket det går i alla fall. Budgeten tillät inte att riva ner exakt allt o börja om. Så det fick bli såhär...
Svar
2
· Visningar
954
Senast: Lukaskatt
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 531
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 410
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp