Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Underligt beteende!

Mysaan

Trådstartare
Min vallack har ett underligt beteende. Detta gäller mot mitt sto i första hand och han gör mig väldigt förbryllad.

Mina hästar går ihop med en shettisvallack och 2 halvblodsston som är 1 och 2 år.

Mitt sto är 2 år och blir väldigt mobbad i hagen inkl av min vallack.

Men det lustiga är att ska man ta ut min vallack i hagen och stoet står in så är han omöjlig att få ut i hagen. Han släpar benen efter sig och fryser nästan fast i marken. Sedan står han vid grinden och ser löjlig ut ända tills man kommer med stoet. När hon väl är insläppt så jagar han iväg henne på en gång.

Tar man ut båda samtidigt så går han och surar och grinar och dummar sig så det är inget bra sätt heller.

Tar man ut henne först står han och skriker i stallet så det ekar över nejden och har sedan jättebråttom ut. För att bli skitsur när han väl kommer ut och jagar på stoet.

Alla i hagen är ganska taskiga mot mitt sto och jagar runt henne. Min vallack håller flocken delad och verkar försvara stoet mot de andra hästarna samtidigt som han glatt jagar på henne själv.

Så vad är dte för underligt beteende han har egentligen? När mina två går själv så går det lungt och fint till så jag fattar inte varför han gör så här.:crazy:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5539 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hästhantering Har ett litet problem med den ena hästen. Han är 8 år, väldigt snäll men har attityd, är känslig och uppmärksam, både när det gäller...
Svar
18
· Visningar
1 449
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
4 614
Hästhantering Jag köpte en ny häst för några veckor sen. När jag var och kollade på honom gick han tillsammans med ett sto och de kom fram till...
2
Svar
31
· Visningar
3 474
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 659

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Viktläkemedel
  • Vad gör vi? Del CXXXV
  • Sommarföräldrar 2021

Hund, Katt, Andra Djur

• Ledsen hund