Underligt...

Vimsevilja

Trådstartare
Var och hälsade på en kull med underbara valpar idag, vi var dock inte där i "affärer" utan hälsade bara på.
De är av rasen welsh springer spaniel, och blev hela 9 stycken!

Dock så var en av hundarna väldigt liten, en har ganska kort svans och en har varit tvungen att få svansen kuperad pga att den hade en skada.

Det fick mig att börja spekulera lite nu när jag kom hem..
Kan det vara så att allt detta orsakades av att dom var "för många"?
Att dom inte riktigt fick plats, så att den lilla blev somsagt LITEN, och den med den skadade (nu kuperade) svansen inte heller fick riktigt plats, så att svansen växte fel (den var formad som ett V, alltså efter halva svansen så var den vikt och gick tillbaka mot valpens rump) och att den som har lite för kort svans, inte heller fick plats att växa ordentligt, så svansen blev helt enkelt kortare?

Verkar mina funderingar realistiska? Vad tycker ni!?

Vill bara säga att alla valparna är i övrigt helt friska och pigga, och även den lilla mår bra och är pigg och glad! :laugh:
 
Sv: Underligt...

Näe - för 5 år sen fick vi 15 valpar och ingen hade kroksvans - däremot var en tik lite mindre än de andra,men hon växte ifatt.
 
Sv: Underligt...

Nej, missbildningar kan inträffa oavsett kullstorlek. Det är sådant som händer. Angående att en var liten, så hade jag en pytte-mini i en kull på endast fem valpar. Hon hade troligen näringsbrist udner fostertiden och är än idag, 7 år gammal, en mycket liten chow chow.
 
Sv: Underligt...

Min förra BC kille var minst i kullen, även vid 8 v.
Som 1 åring vägde han 20 kg (mager som en skrika), mens tikarna låg på 12-13 kg.
Som 2 åring var han störst av alla.

mvh
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 283
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 212
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 437
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 961
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp