Underlivsbesvär

Nej, jag vet. Jag vet egentligen bättre! Jag gör det ibland när jag vill känna mig lite extra fin och fräsch, men då oljar jag in mig direkt efter. 95% av tiden spolar jag bara av fissen med duschen.

Diskuterade detta med mannen häromdagen. Han tyckte jag var jättekorkad som inte tvättar mig med tvål, och att "det kanske är därför det luktar?!". Jag försökte säga åt honom det inte är bra för fissen med tvål, inte ens intimtvål med pH 3,5 (vilket jag har). Han var övertygad om att det skulle bli bättre av att tvätta med tvål. För han hade aaaldrig varit med om en tjej som luktar och aldrig med en tjej som inte använder tvål = slutsatsen. Länkade UMO rekommendationer om intimtvätt, men det gick inte hem.

Så jag kanske blev lite påverkad... :down:
Men lovely att bli mansplainad om ens underlivsproblem! :down:
 
Men lovely att bli mansplainad om ens underlivsproblem! :down:

Highlight of my day!

Knapp
Har iaf fått tid hos Mengele på fredag! Har fått lite ont i magen idag.. :nailbiting: Påminner om mensvärk men det är det inte. Såatteh, hjälp.
Sköterskan på telefon verkade iaf impad av att jag gjort en uteslutning av vad det kan vara.
Jag: Hej, jag vill boka läkartid.
Hon: Vad gäller saken?
Jag: Jag är rätt så övertygad om att jag har bakteriell vaginos. Har alltid haft problem med svamp och obalans i underlivet men nu har det tillkommit en väldigt stark lukt!
Hon: Har du provat svampmedel..?
Jag: Har provat svampmedel, mjölksyrebalanserande medel, "mirakelkrämen", testat för klamydia/gonorre och graviditet. Inget har hjälpt.
Hon: Aah. Nej, okej. Kan du komma redan på fredag?!
Jag: JAA!

Känner att detta är en stor seger då jag är supermesig och hatar att be om hjälp och får väldigt mycket ångest när det gäller att prata i telefon. :banana:
 
Visst är det så. Men jag tänker inte tala om för en annan kvinna hur hon ska sköta sin fisse om hon trivs med sina rutiner och inte har några problem.
Jo men nu argumenterar jag ju inte för att du ska gå ut på gatan och frälsa världen, inte heller att du ska styra upp dina vänner i intimhygien.

Däremot är det här en tråd som läses av många och kan dessutom poppa upp om nån googlar och därför vill jag vara tydlig:

Man ska inte använda tvål, inte ens intimtvål, och man ska inte "spola" (douching) fittan. Det är fullkomligt onödigt och leder i värsta fall bara till väldiga underlivsbesvär. Dålig lukt, klåda eller sveda löses INTE genom att man börjar laborera med massa tvål och skit.
 
Skönt att ha fått en tid till fisseläkaren :up:

Funkar det inte så testa väteperoxid, är mitt tips. Men var applikatorn brunfärgad låter det ju som att det är något som bör kollas upp hursom.


Tillägg: Min gubbe trodde också att man tvättar underlivet med tvål. Hans min när jag sa att jag aldrig gjorde det var typ: :nailbiting::eek::nailbiting::eek: . Jag sa att det typ är som att tvätta ögonen med tvål, det svider som satan och torkar ut som helvete och är helt jävla onödigt. Men om han börjar tvätta ögonen med tvål kan jag la tvätta fissen med tvål.
 
Skönt att ha fått en tid till fisseläkaren :up:

Funkar det inte så testa väteperoxid, är mitt tips. Men var applikatorn brunfärgad låter det ju som att det är något som bör kollas upp hursom.


Tillägg: Min gubbe trodde också att man tvättar underlivet med tvål. Hans min när jag sa att jag aldrig gjorde det var typ: :nailbiting::eek::nailbiting::eek: . Jag sa att det typ är som att tvätta ögonen med tvål, det svider som satan och torkar ut som helvete och är helt jävla onödigt. Men om han börjar tvätta ögonen med tvål kan jag la tvätta fissen med tvål.

Well said! Det ska jag också använda om det kommer upp någon mer gång! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skrev i höstas ett dagboksinlägg här om min jobbiga mens ( https://www.bukefalos.se/threads/menshelvete.1472885/ ). Efter att ha...
Svar
1
· Visningar
884
Senast: cewe
·
Gravid - 1år Anonymt konto för att beskriva min situation. Jag är gravid. Otroligt nog, jag borde inte kunna bli det. Haft dubbelsidig svår...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 818
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Hej. Vår lilla Chihuahua-kille (6år) började runt jul använda Tropical clean teeth gel för att få bort lite tandsten. På...
Svar
4
· Visningar
3 295
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp