Undersköterskor se hit

Shpongle

Trådstartare
Ni som jobbar som uska vad tjänar ni? Jobbar ni i regionen, kommunen eller privat. Hur länge har ni jobbat?
Tack på förhand!
 
Min lön är inget jag diskuterar. Googlar på löner för uska kan du få ett hum om hur läget ligger. Sen är det viss variation utifrån det. Allt hänger på CV:t. 🙂
 
Jag är inte undersköterska men på mitt jobb finns mängder med undersköterskor. De ligger mellan 29-31 i grundlön innan ob. Vi jobbar statligt på SiS.
 
Är ej Uska men väntar på att få validera upp mig. Jobbar i kommunal hemtjänst och här ligger uskorna mellan 29000-35000 beroende på ålder, erfarenhet och deligationer samt extrauppdrag.
 
Har en vän som är Uska. Hon har jobbat i ca 10 år inom hemtjänst, både privat och kommunalt. Ligger runt 29-30.000 kr. Stockholm. Jobbar nu på äldreboende för samma lön.
 
Jag skulle ha startat den här tråden innan jag var på intervju..😅 får väl byta jobb om något år då för att få upp lönen.🫣
 
Är ej Uska men väntar på att få validera upp mig. Jobbar i kommunal hemtjänst och här ligger uskorna mellan 29000-35000 beroende på ålder, erfarenhet och deligationer samt extrauppdrag.
35? Wow, vilken dröm att komma dit!
Själv har jag jobbat i ca 12 år totalt, ligger runt 29 innan skatt. Jobbar kommunalt.

Ja, inom vården är det orättvist. Vet flera på jobbet som ligger högre med mindre ansvar för att de bytt kommun och kunnat få upp sin lön(eller legat så högt innan de bytte jobb).
 
35? Wow, vilken dröm att komma dit!
Själv har jag jobbat i ca 12 år totalt, ligger runt 29 innan skatt. Jobbar kommunalt.

Ja, inom vården är det orättvist. Vet flera på jobbet som ligger högre med mindre ansvar för att de bytt kommun och kunnat få upp sin lön(eller legat så högt innan de bytte jobb).

De som ligger så högt (få) har alla deligationer som tänkas kan. De har även någon extrakompetens och har ombudsuppdrag.