understimulerad hund?

Status
Stängd för vidare inlägg.
hej:)
Jag har en kompis som har en hund. En schäfer, amstaff, cane corso och mastiff blandning på 3 år. Igår så satt vi och snackade lite och kom in på ämnet hundar. Jag fick reda på att hon (min kompis) bara rastar sin hund ca. 15min per runda, 4 ggr om dagen. ingen mental aktivering speciellt ofta heller. Ibland får hunden lite längre rundor och lite mental träning, men inte alls ofta. Jag tycker så synd om hunden....

Men iaf så känns det som om hunden är understimulerad. Men tro det eller ej så finns inga tecken på att hon (hunden) är det. En helt fungerande tik som har mycket energi och är superglad, från födseln, tar det lugnt hemma, inte speciellt stressad m.m. Alltså en helt vanlig hund! Jag har börjat titta noga om jag ser några tecken men jag hittar inga! När hunden inte har fått springa lösa på några dagar märker man att hon blir rastlös och kan hitta på bus, men får hon springa lös någon gång i veckan så är hon chill

I mina öron låter det inte alls schysst mot hunden! Så kan hunden fortfarande vara understimulerad? Kan hunden vara det fast än det inte syns?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 636
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 038
Senast: Acto
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 057
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 566
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp