Bukefalos 25 år!

Undrar hur mycket..

B

**BORTTAGEN**

Hejsan! jag undrar hur mycket betfor en inte allt för arbetande Islanshäst bör ha per dag?
Tacksam för svar :smirk:

Egentligen finns det inget bör, allt hänger på det grovfoder man ger hästen. Min pålle äter fn ingen betfor, behövs inte då värdena i det grovfodret han äter är rik på Mj.

Q

Qudexco

varför är det så självklart att han ska ha betfor..betfor är inte nödvändigt i en rätt sammansatt foder stat.

S

skumpan2000

Jag ger betfor framför allt för att ha något att gömma mineralerna i och så är det ju så smaskigt!

Q

Qudexco

jag kan ge min pålle nån dl betfor då och då som nått gott men de som ger det "bara för att" och det tycker jag är väldigt fel!!

B

**BORTTAGEN**

Tack för era svar. Det är inte mina hästar utan en bekants och att jag undrar är att hästarna rids inte regelbundet men dom får ca5 dl betfor /dag dom har oftast massor med överskotts energi,min misstanke varatt dom få kanske för mycket av det goda jag är själv inte speciellt duktig på det här med foder där av min fråga.Mvh Anna :smirk:

Liknande trådar

Hästvård Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i...
Svar
11
· Visningar
744
Foder&Strö Hejsan Jag undrar vad ni använder för strö till era hästar? Och vilket strö ni tycker är lättast att t.ex. mocka, dammar minst. Jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 825
Foder&Strö Hejsan. Jag undrar hur många gånger per dag ni ger era hästar hö. Och hur mycket om det gäller varmblod. ? Eller har dom tillgång till...
2
Svar
27
· Visningar
2 133
Bukefalos Hejsan, jag undrar varför dom inlägg jag skrivit under dom senaste dagarna försvunnit ?
Svar
6
· Visningar
602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vårföräldrar 2022
  • Jultråden 2021
  • Vad gör vi? Del CXLI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15