Bukefalos 28 år!

Undulatnamn

T

Tjalfe

Ja, nu verkar det som att jag ska köpa mej en himmelsblå underlat kille:)
Men, vad ska han heta? Några bra förslag?:)
Har funderat på Isac eller Pingu men vill gärna ha fler förslag!
 
Sv: Undulatnamn

ska du inte köpa två?:o

Nej jag ska köpa en till att börja med. Har frågat många och det är inget problem så länge man håller den sällskap. Och jag går hemma på dagarna så det blir nog inget problem med det:)
Men om ett år börjar jag förhoppningsvis skolan igen och då ska jag fixa en kompis åt honom. Problemet blir bara att få ihop två stycken utan att det blir en massa bråk:crazy:
 
Sv: Undulatnamn

Det är inte bättre att kppa två så de blir ett par med en gång?
Är absolut ingen expert men när vi köpte våra så fick vi nog med en hane som redan hade enh hona så att säga. Dessa två trivdes inget vidare tillsammans så vi (och djuraffären) bestämmde oss för att ta med honom tillbaka och försöka med en annan hane.
Under tiden som vi var iväg (två familjemedlemmar var kvar hemma omkring buren hela tiden) så blev honan ganska deppig och såg allmänt sjuk ut. När vi sedan kom hem med den nya hanen blev hon snabbt pigg igen.

Jag tror inte alls att det är bra att bara he en undulat... Vet inte vart du har hört dej för hur det fubkar men om det är i en djurafär så ska man inte alltid lita på vad som sägs. Personalen är oftast jättebra men de kan inte veta allt.

Våran hette föressten Pigall och honan hette Polly
 
Sv: Undulatnamn

hade en grön som hette gizmo.. men det passar nog till blå med ^^ gulligt namn tycker jag :P
 
Sv: Undulatnamn

Det är inte bättre att kppa två så de blir ett par med en gång?
Är absolut ingen expert men när vi köpte våra så fick vi nog med en hane som redan hade enh hona så att säga. Dessa två trivdes inget vidare tillsammans så vi (och djuraffären) bestämmde oss för att ta med honom tillbaka och försöka med en annan hane.
Under tiden som vi var iväg (två familjemedlemmar var kvar hemma omkring buren hela tiden) så blev honan ganska deppig och såg allmänt sjuk ut. När vi sedan kom hem med den nya hanen blev hon snabbt pigg igen.

Jag tror inte alls att det är bra att bara he en undulat... Vet inte vart du har hört dej för hur det fubkar men om det är i en djurafär så ska man inte alltid lita på vad som sägs. Personalen är oftast jättebra men de kan inte veta allt.

Våran hette föressten Pigall och honan hette Polly

Det har jag hört både från djuraffären, läst i böcker, och från folk som själva har haft fågel länge. är säker på att man kan ha en ensam undulat så länge man umgås mycke med den. Och det är också mycke,mycke lättare att få dom tama då.
 
Sv: Undulatnamn

Det har jag hört både från djuraffären, läst i böcker, och från folk som själva har haft fågel länge. är säker på att man kan ha en ensam undulat så länge man umgås mycke med den. Och det är också mycke,mycke lättare att få dom tama då.

Bullshit. Skulle du ha en häst ensam också?
 
Sv: Undulatnamn

raaadeeeratt
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Undulatnamn

I fallet med undulaten är det väl en definitionsfråga. Är man hemma hela dagarna kan jag tänka mig att en människa kan vaa adekvat sällskap, men i samma sekund som man får ett jobb måste ju fågeln ha en till fågel som sällskap. Jag tycker det är toppen med två fåglar, för då får jag inget dåligt samvete.
 
Sv: Undulatnamn

Men varför köper du inte två fåglar med en gång då?
De lever ju ofta som par redan när de bor i djuraffären
 
Sv: Undulatnamn

Bullshit. Skulle du ha en häst ensam också?

bullshit? ok få höra hur mycke erfarenheter du har.... Proffset!
Det är inte jag som sagt att man kan ha en fågel ensam utan alla jag har frågat. Säkert sånna som har mer erfarenhet än du.

Men självklart, du vet mer än alla dom!:bow:

Nej jag skulle inte ha en häst ensam efter som jag inte har min häst i huset där jag bor!

Men ni nu som är emot MEJ, ni behöver inte oroa er, jag ska inte köpa nån pippi!
 
Sv: Undulatnamn

Men varför köper du inte två fåglar med en gång då?
De lever ju ofta som par redan när de bor i djuraffären

För att alla jag frågat sagt att det är lättare att få dom tama när dom inte har nån partern för då blir männsikan det istället.

menmen. skit samma. ska inte köpa nån. Färdig snackat!
 
Sv: Undulatnamn

I fallet med undulaten är det väl en definitionsfråga. Är man hemma hela dagarna kan jag tänka mig att en människa kan vaa adekvat sällskap, men i samma sekund som man får ett jobb måste ju fågeln ha en till fågel som sällskap. Jag tycker det är toppen med två fåglar, för då får jag inget dåligt samvete.

Nu vet jag att jag inte får nått jobb inom någon sekund eftersom det är bestämt att jag ska gå hemma pågrund av lite psykiska problem och sånt..:cry: :crazy:
 

Liknande trådar

Fritid Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon...
2
Svar
34
· Visningar
2 053
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
31
· Visningar
1 073
Senast: Idahoe
·
Tjatter Hur börjar tankarna gå när ni läser någon rubrik eller annan text? Jag har märkt att jag oftast börjar fundera över (oftast negativa)...
Svar
7
· Visningar
407
Senast: Pilot
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp