Ung och dum...

goody

Trådstartare
Vänder mig till kloka buke genom mitt anonyma nick... Är lite uppe i varv nu och känner att jag måste få ut allt, men ska försöka formulera mig någorlunda ordentligt! :D

Jag har träffat en kille i tre månader, fyra om man räknar de tre veckor vi chattade konstant (!!) på internet först. Klickade jättebra från början, allt kändes bra. När vi träffats några gånger säger han att han inte vill ha ett förhållande eftersom att han nyss kommit ur ett, vilket jag accepterar men var väl inte helt nöjd. Funderade då på att avsluta det direkt, vilket jag ångrar att jag inte gjorde nu, men tänkte att vafan, har ju roligt med honom så kan ju träffas tills någon tröttnar. Dumt resonerat känner jag nu!

Trots det ville han ändå på något sätt vara exclusive, så vi bestämde att vi inte skulle träffa/ligga med någon annan, och gör vi det måste vi berätta det för den andra. Men det som förvirrade mig var att även om han sa att han inte ville ha ett förhållande, betedde han sig mer eller mindre som en pojkvän emellanåt. Båda bor hemma, han är 21 och jag 19, så vi har träffats varandras familjer, jag har ätit middag med hans, sovit hos honom flera gånger. Han tog med mig en kväll för att träffa hans kompisar. Han var jättegullig de två första månaderna ungefär, vi pratade jättemycket även när vi inte träffades. Han började redan för ca 1,5 månad sen prata om att han ville att vi skulle ge varandra en gemensam julklapp, typ en middag, något jag tyckte var lite tidigt att dra upp mer än med månad före julafton, men fine. Sa allmänt gulliga grejer.

Sen för ungefär en månad sen, början av dec tror jag, började han bete sig annorlunda. Blev lite dryg att smsa med, hörde inte av sig lika mycket som innan. Kom in på julklappar igen vid ett tillfälle och då sa han "om du vill ha en julklapp av mig så får du inte det", vilket jag heller inte bryr mig om, men undrade varför han ändrat sig angående det så plötsligt. Gick två veckor nu i dec då vi inte träffades, sen träffades vi förra veckan och igen igår, då han kom hem till mig och sov här. Har de senaste veckorna gått med en klump i magen, känt att något inte stämmer, att han inte är ärlig mot mig.

Så i morse när jag vaknade kunde jag inte låta bli att kolla hans sms, något jag vet är fel och skäms över, men glad att jag gjorde det. För där hittade jag en tjej som han hade smsat huuur mycket som helst med, och det nämndes att de hade haft sex flertalet gånger, och även var hon bor. Vet att han var i hennes stad i början av dec eftersom det syntes på chatten som vi träffades på. När jag frågade vad han gjorde där sa han att han träffade en gammal kompis. Mm, eller hur. Även där nämnde han julklappar (vet att det är löjligt att haka upp sig på, men det stör mig!), han hade tänkt överraska henne med en julklapp. Var hur som helst ingen tvekan om att de har träffats ett tag. Så frågan är nu, vad gör jag? Hade velat berätta för honom att jag vet om den andra tjejen och bett honom dra åt helvete, men kan ju inte säga att jag läste hans sms. Vill hur som helst inte fortsätta träffa honom, hur ledsen jag än är och hur mycket jag än kommer sakna honom.

Vet att allt detta låter löjligt, har ju bara känt varandra i fyra månader. Men detta är den första killen som verkligen visat intresse för mig, och som jag har tyckt om på riktigt. Blir så jäkla arg på mig själv för att jag lät mig luras, och är så ledsen för att jag nu i efterhand vet att han har ljugit mig rätt upp i ansiktet flera gånger. Så hur ska jag göra nu? Hur ska jag avsluta detta? Vad ska jag säga till honom? De senaste månaderna har mitt liv mer eller mindre cirkulerat kring honom, är arbetslös och har inte så mycket annat för mig förutom hästen 2 dagar i veckan. Så vad gör jag nu? Hur ska jag klara av att inte tänka på honom hela tiden, inte sakna honom hela tiden?

Och igen, jag inser hur löjligt det här låter. Men detta är första gången jag har brytt mig om en kille på riktigt, och första gången jag har blivit sårad. Vet inte om jag ska ignorera alla känslor som vanligt eller lägga mig ner och gråta.
 
Sv: Ung och dum...

En annan grej jag också noterade bland smsen (ursäkta att detta blev fruktansvärt långt) var att han har skickat exakt samma sms till mig och den här tjejen. Alltså när han vill inleda en konversation skriver han exakt samma sak till oss, t ex en gång då han började klaga på sin pappas bilkörning. Samma sms hade han skickat till den här tjejen. Blir så jäkla irriterad! Inser nu att allt detta har bara varit en fet lögn. Den första killen jag tycker om på riktigt och väljer att lita på har ljugit för mig hela tiden. Jag önskar verkligen att jag hade kunnat berätta att jag sett hans sms. Och att jag kunde informera den andra stackars tjejen :(
 
Senast ändrad:
Sv: Ung och dum...

Ja jag tycker att du på något sätt ska kontakta tjejen. Det verkar bara vara en tidsfråga innan hon råkar ur för exakt samma sak som du, kanske kan ni till och med stötta varandra. Den här killen verkar inte vara någon trevlig typ:mad:
 
Sv: Ung och dum...

Vet inte om jag ska ignorera alla känslor som vanligt eller lägga mig ner och gråta.

Lägg dig ner och gråt, res dig upp, kontakta killen och säg helt enkelt att från och med nu så behöver ni inte ha någon mer kontakt. Se därefter till att INTE kontakta honom igen, ta istället och hitta på roliga saker med dina vänner osv och visa för dig själv att du minsann klarar dig utmärkt utan honom.
 
Sv: Ung och dum...

Så, nu är det gjort. Han smsade och jag svarade med att jag vill avsluta det vi har, vad det nu är. Nämnde inget om den andra tjejen eller att jag har sett smsen. Frågar han varför svarar jag nog att det helt enkelt inte funkar, det "upplägg" vårt förhållande har. Och att jag inte litar på honom för fem öre. Helvete vad jobbigt det känns nu. Ångrar mig delvis och har ångest över vad han ska svara. Men jag vet att jag har gjort rätt. Man kan inte ligga med en annan tjej bakom ryggen på mig och tro att man kan ha var mig. Men ändå saknar jag honom redan :(
 
Sv: Ung och dum...

Killen är en tvättäkta skitstövel och han förtjänar dej inte. Så bryt ihop, gråt och torka sedan tårarna.

Tänk såhär, du slipper honom nu. Den andra stackars tjejen (antar att hon är ovetandes om dej) får fortsätta stå ut med aset. Du kommer bli starkare av det här. Det vet jag! :)

Bra gjort att avsluta det hela!

Styrkekramar
 
Sv: Ung och dum...

Han är ju inget att ha, bra att du bröt med honom!

Det finns fler killar där ute och du kommer hitta en bra mycket bättre än honom :)
 
Sv: Ung och dum...

Så, nu är det gjort. Han smsade och jag svarade med att jag vill avsluta det vi har, vad det nu är. Nämnde inget om den andra tjejen eller att jag har sett smsen. Frågar han varför svarar jag nog att det helt enkelt inte funkar, det "upplägg" vårt förhållande har. Och att jag inte litar på honom för fem öre. Helvete vad jobbigt det känns nu. Ångrar mig delvis och har ångest över vad han ska svara. Men jag vet att jag har gjort rätt. Man kan inte ligga med en annan tjej bakom ryggen på mig och tro att man kan ha var mig. Men ändå saknar jag honom redan :(

Bra gjort! Fullt förståeligt att du känner så. Ta nu en stor kopp te, en god glass eller något annat gott och försök att ta hand om dig själv så bra som möjligt.
 
Sv: Ung och dum...

Bra gjort!
Man ångrar sig nästan alltid direkt efteråt, men var stark och håll dig borta och hitta på roliga saker. Till slut hittar du nån så mycket bättre :love:
 
Sv: Ung och dum...

Känns lite bättre nu faktiskt. Först gnällde han om att "ja, du har väl utnyttjat min kropp till max nu, så jag är väl inte kul längre". Förklarade lugnt och sansat att det inte handlade om det, jag tyckte om honom men vi vill olika saker och att jag inte litade på honom öht. Så det funkar helt enkelt inte. Så hela grejen var väldigt odramatisk, han tog det bra. Även om det var väldigt frestande att berätta vad jag visste och skälla på honom. Men huvudsaken är att jag blev av med honom, och det har jag blivit nu, utan massa bråk och sura miner. Så just nu känns det ok, anar dock att kommande dagar kommer vara jobbigare, när jag märker hur tyst mobilen är och inser att jag inte har honom längre. Mitt största problem just nu är hur jag ska fördriva tiden utan honom. Får väl helt enkelt påminna mig själv konstant om att han ljög för mig, låg med en annan tjej i hemlighet och är fullkomligt dum i huvudet!

Tack buke :love:
 
Sv: Ung och dum...

Bra gjort att du lämnade honom! Det är skitsvårt, även om man vet att det är rätt.
Ett tips när du vill kontakta honom är att skriva ner dina tankar istället. Skäll på honom i ett brev du aldrig skickar, eller skriv om alla fördelar du kommer på att vara utan honom. Får du det ur dig är det lättare att gå vidare.
Det finns bra killar där ute, och han var inte en av dem!
 
Sv: Ung och dum...

Dumpa.

Att han ens från första början säger att han inte vill ha något seriöst förhållande pga nyss kommit ur ett är ju en klassisk varningsklocka.

Finns bättre.
 
Sv: Ung och dum...

Så, nu är det gjort. Han smsade och jag svarade med att jag vill avsluta det vi har, vad det nu är. Nämnde inget om den andra tjejen eller att jag har sett smsen. Frågar han varför svarar jag nog att det helt enkelt inte funkar, det "upplägg" vårt förhållande har. Och att jag inte litar på honom för fem öre. Helvete vad jobbigt det känns nu. Ångrar mig delvis och har ångest över vad han ska svara. Men jag vet att jag har gjort rätt. Man kan inte ligga med en annan tjej bakom ryggen på mig och tro att man kan ha var mig. Men ändå saknar jag honom redan :(

Varit med om samma sak, fast den snubben låg inte bara med en annan utan flera. Bra att du dumpade honom! Såna skeva killar ska man verkligen inte sakna.
 
Sv: Ung och dum...

Efter att jag hade avslutat det igår smsade han igen på kvällen, i helt vanlig vänskaplig ton som han brukar, som om inget hade hänt. Skickade ett par sms fram och tillbaka, men när han smsade i förmiddags igen frågade jag vad det var han ville, om han skrev till mig för att han fortfarande ville vara vänner, för jag fattade ingenting. Han skrev att han inte lägger ner så mkt tid på en tjej och sen lämnar henne bara för att hon säger ifrån. Han tyckte att vi fortfarande kan vara vänner. Då kände jag att visst, det kanske vi kan vara (eller iaf avsluta det hela med god ton så man slipper bråk), men då kände jag att jag var tvungen att berätta allt.

Först blev han helt chockad och arg över att jag hade läst hans sms, sa ingenting om det huvudsakliga, att han hade träffat en annan tjej samtidigt. Sen påstod han att han bara låg med tjejen en gång och sen har de chattat. Han tänkte att det inte var en så stor sak. Tror dock inte på det där alls efter vad jag läste i smsen. Och så skrev han att han fortfarande tycker om mig och inte träffar mig för sex. Den biten kan jag ändå tro på - det är sällan han som tar initiativ till att ha sex när vi ses. Och att jag själv fick avgöra om jag vill fortsätta prata med honom.

Blev lite sur då över att han inte tog något ansvar öht, inte ens kunde erkänna att han gjort fel. När jag påpekade det i ett långt sms fick jag svaret "vi skiter i det här". Men jag försökte fortfarande lugnt och sansat förklara för honom att anledningen till att jag öht berättade detta var för att få det utrett så det inte skulle ligga massa skit mellan oss, och att han fan får skärpa sig. Är det någon som ska vara sur är det jag, och jag hade varken skällt eller blivit förbannad på honom. Då erkände han att han har gjort fel och sa förlåt. Han sa att han tyckte jag skötte det på ett moget sätt, till skillnad från honom. Sen var allt bra. Jag kommer fortfarande hålla i bakhuvudet vad han har gjort, och det han har gjort kommer jag aldrig vara okej med. Det kommer aldrig bli vi igen. Men tycker samtidigt det är skönt att inte vara ovänner, att det inte kommer bli jobbig stämning om vi träffar på varandra någon gång. Jag hatar drama!

Tack så jättemycket för ert stöd och era råd!!
 
Sv: Ung och dum...

läste tråden nyss bara, men måste säga att detta skötte du bra och är imponerad att du verkade så sansad och mogen! Hade blivit fly förbannad och tappat kontrollen på mitt huvud om jag fått reda på något liknande!
 
Sv: Ung och dum...

Han skrev att han inte lägger ner så mkt tid på en tjej och sen lämnar henne bara för att hon säger ifrån.

Sånt där skulle få mig att sparka killen i skrevet och springa därifrån, ungefär. Killar som inte kan acceptera att bli lämnade kan bli jävligt läskiga... Framförallt om de redan innan betett sig som svin.
 
Sv: Ung och dum...

Sånt där skulle få mig att sparka killen i skrevet och springa därifrån, ungefär. Killar som inte kan acceptera att bli lämnade kan bli jävligt läskiga... Framförallt om de redan innan betett sig som svin.

Kan inte annat än hålla med.
 
Sv: Ung och dum...

Efter att jag hade avslutat det igår smsade han igen på kvällen, i helt vanlig vänskaplig ton som han brukar, som om inget hade hänt. Skickade ett par sms fram och tillbaka, men när han smsade i förmiddags igen frågade jag vad det var han ville, om han skrev till mig för att han fortfarande ville vara vänner, för jag fattade ingenting. Han skrev att han inte lägger ner så mkt tid på en tjej och sen lämnar henne bara för att hon säger ifrån. Han tyckte att vi fortfarande kan vara vänner. Då kände jag att visst, det kanske vi kan vara (eller iaf avsluta det hela med god ton så man slipper bråk), men då kände jag att jag var tvungen att berätta allt.

Först blev han helt chockad och arg över att jag hade läst hans sms, sa ingenting om det huvudsakliga, att han hade träffat en annan tjej samtidigt. Sen påstod han att han bara låg med tjejen en gång och sen har de chattat. Han tänkte att det inte var en så stor sak. Tror dock inte på det där alls efter vad jag läste i smsen. Och så skrev han att han fortfarande tycker om mig och inte träffar mig för sex. Den biten kan jag ändå tro på - det är sällan han som tar initiativ till att ha sex när vi ses. Och att jag själv fick avgöra om jag vill fortsätta prata med honom.

Blev lite sur då över att han inte tog något ansvar öht, inte ens kunde erkänna att han gjort fel. När jag påpekade det i ett långt sms fick jag svaret "vi skiter i det här". Men jag försökte fortfarande lugnt och sansat förklara för honom att anledningen till att jag öht berättade detta var för att få det utrett så det inte skulle ligga massa skit mellan oss, och att han fan får skärpa sig. Är det någon som ska vara sur är det jag, och jag hade varken skällt eller blivit förbannad på honom. Då erkände han att han har gjort fel och sa förlåt. Han sa att han tyckte jag skötte det på ett moget sätt, till skillnad från honom. Sen var allt bra. Jag kommer fortfarande hålla i bakhuvudet vad han har gjort, och det han har gjort kommer jag aldrig vara okej med. Det kommer aldrig bli vi igen. Men tycker samtidigt det är skönt att inte vara ovänner, att det inte kommer bli jobbig stämning om vi träffar på varandra någon gång. Jag hatar drama!

Tack så jättemycket för ert stöd och era råd!!

Jag tycker du ska dumpa honom helt och hållet. Mest troligt kommer han att försöka "få till det" med dig igen, men utan seriös grund. Och jag tror bara du kommer bli ledsen igen, låter inte alls som någon bra kille (och då måste jag bara säga att det går inte att "ändra" en sådan person. Man är inte ensam om att ha fått den tanken eller försökt göra det med någon förut. Det skiter sig bara mer).

Jag skulle dumpa helt och gå vidare! Varför ödsla sin tid, känslor osv på en sådan tönt.
 
Sv: Ung och dum...

Jag gjorde lite samma sak för ett tag sedan.. Fast jag hade bara träffat killen 2 ggr, men jag hade förklarat för honom att jag INTE var ute efter något oseriöst dravel pga en väldans massa jobbiga händelser i mitt liv som jag hade talat om för honom, så han var väl medveten om min situation och hur trasig jag var men valde ändå att träffa mig. Andra gången han var här vart det sent så han sov över, på morgonen när jag skulle gå till jobbet så låg hans telefon på laddning i köket och eftersom jag hade en magkänsla av att jag inte litade på honom så kollade jag hans telefon och översta sms-konversationen var med "Älsklingen". Idioten träffade inte ens flera tjejer, utan han hade FLICKVÄN och träffade andra.. Så svin finns det gott om!


Har även gjort så en gång tidigare med en kille jag pratat med på internet några veckor och han kom ner till mig över en helg(bor 40mil bort), det klickade direkt och jag föll pladask! Men hela första kvällen satt han och smsade med en kompis lillasyster som vara var en vän, så även där fick min magkänsla mig att kolla hans telefon. Och mycket riktigt det var INTE några oskyldiga sms. Där kröp jag dock till korset och erkände att jag vet att jag gjorde fel och att jag skäms, men frågade ändå om smsen. Han reagerade helt lugnt och bad om ursäkt, erkände att han inte varit helt ärlig..vi pratade om det och det vart bra. Efter det samtalet hade jag inga problem med att lita på honom och det hade nog mycket med att göra att han inte vart helt galet arg.

I min värld blir man inte arg om man inte har något att dölja när man blir ifrågasatt. Självklart är det okej att bli arg för att någon snokar för det är FEL, det tycker jag också. Men hittills har ju inte min magkänsla svikit mig, har läst sms 3 ggr och alla ggr har det bevisat att dom ljugit för mig.



Bra gjort att dumpa honom och stå på dig även om han hör av sig igen!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
321
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Jag har ju nyligen genomgått vad som blev en större bukoperation där en (förhoppningsvis) godartad, stor tumör togs bort. Att det rörde...
Svar
12
· Visningar
879
Senast: Ninnurur
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp