lil-sis

Trådstartare
Mina nymfkakaduor lägger gärna ägg och de är duktiga och ruvar halva tiden var.

Men några ungar blir det inte :confused:

De pippar så den biten har de ju fattat iaf.

Nu har vi tagit bort holken för honan blir så trött av ruvandet och av äggläggandet. Men de fick den från början därför att hon lade ägg på burbotten. Och nu börjar hon nästan bete sig som om hon vill lägga ägg igen.

Vad göra?
 
lägg holken igjen och forsök på nytt,dette kan bli ett problem till slut,att ägget inte kommer sig ut,ring veterinär å hör med dom,det är ett vanligt problem.

men om din klarar av att få än så lenge äggene bra ut så kryssa fingrarna att det blir babyer snart :D
 
Problemet är att jag inte vet hur gammal hon är, hittefågel och hon är inte märkt. Hon lägger dem på botten om vi inte hinner få dit holken så det är ju bra iaf.

Hanen är ganska precis åtta år.
 
Mmm min mosters granne hade henne i trädet en morgon och de hade henne ett tag och annonserade och så men ingen dök upp så hon fick flytta hem till oss.

Undulaterna har ynglat av sig men jag vill ju ha nymfisar också, Lina är nog rätt gammal så Declan blir ju ensam förr eller senare. Han gillar inte undulaterna.
 
Jag förstår inte ens varför du vill avla på dem? Det finns många nymfkakaduor som söker nya hem, ta hand om dem istället.

Är de dessutom inte bedömda med höga poäng på en utställning så gynnar det inte burfågelaveln på något sätt.
 
Mycket plats. Och hon har än så länge bara lagt två tre ägg varje gång så då blir det ju inte så många ungar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 370
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 115
Senast: Pratsch
·
Hundträning Hej alla, Jag känner mig lite uppgiven och vill därför rådfråga er. Det är så att jag i måndags hämtade hem en 8-veckors basset-valp...
Svar
13
· Visningar
5 748
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Min mage har sålänge jag kan minnas varit strulig. När jag var i tonåren utredde det, eller "utredde" är kanske bättre. Man tog lite...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
14 392

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp