Ungdomar rövade bort hästar

Stackars hästar och ägaren, hade varit helt förtvivlad om det varit min fånghäst. Men undrar verkligen hur man tänker (av så många olika anledningar), hade heller aldrig vågat hoppat upp sådär på en okänd häst mitt i natten, kan ju vara direkt livsfarligt!
 
Stackars hästar och ägaren, hade varit helt förtvivlad om det varit min fånghäst. Men undrar verkligen hur man tänker (av så många olika anledningar), hade heller aldrig vågat hoppat upp sådär på en okänd häst mitt i natten, kan ju vara direkt livsfarligt!
Problemet är väl att man inte tänker. Folk är tyvärr puckade och vissa verkar inte ha förmågan att tänka en mm längre än på sin egen snabba tillfredsställelse :rage:
 
I villaområdet där mina föräldrar bor så finns det lite kulturmark och fornminnen där det är beteshagar och det under min uppväxt alltid gått både får och hästar under somrarna. Nu vågar ingen djurägare använda hagarna längre och dom håller på att växa igen eftersom djur både blivit stulna, jagade, misshandlade, utsläppta och utsatta för diverse konstigheter. Extremt tragiskt att folk inte kan lämna andras djur eller saker ifred.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Carina föll av hästen Cadok som skenade mot trafikerad väg. När hon trodde att dagen skulle sluta i katastrof räddades hon av ungdomar i...
Svar
0
· Visningar
410
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter När Sophia Mårdh kom till sitt stall på onsdagsmorgonen stod hennes häst Kai uppbunden mitt i gången med fel grimma på sig. Någon hade...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 465
Senast: Sirap
·
  • Artikel
Hästnyheter Vill du slippa fågelbajs i hästarnas vattenbalja? Martina Persson kom på ett enkelt sätt att hålla fåglarna borta med hjälp av ett...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Min häst sparkar bakut när han ska fatta galopp och efter att ha hoppat över hinder. Han är före detta travare och har nu varit ridhäst...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp