Bukefalos 28 år!

Ungdomsledar utbildning ?(!)

jag blev klar förra året.

tre helger av korvstoppning. Kul att träffa nytt folk och få nya ideer och en väldig inspiration..

Kan inte säja att jag tillämpar jättemkt av det jag lärde mig. MEn man behöver den kursen för att få gå på ridledarkursen som jag sen gick i somras
 
Skall gå första kursen i november, vad innehåller det och vad gör man?? Vill veta allt... *ler*
:banana:
 
Jag gick kursen i strömsholm i våras....
man går igenom massor!! säkerthet med hästar... barns utveckling... hur man ska anpassa ex. teorilektioner efter ålder
Lita grann om jobb i ungdomssektioner... om att äta rätt....
mm mm
 
Där min kurs går finns det inga hästar, men det är mycket "ledarträning". Man får planera en liten kurs, ha kurser för dom andra i gruppen, friskvård, hälsokost osv, leka lekar osv osv...Massor! Det är jätteskoj! Vart ska du gå någonstans?
 
JAg skall gå i Borlänge. Första kursen är på Svedens Gård. Sen blir det på en Folk högskola. Jag hoppas det blir roligt. Men det tror jag nog!
 
Jag gick kursen 98-99 (tror jag) och gick i Dalarna...
Det här gjorde vi (hämtat från kursintyg):
* Kurspresentation 1h
* Ridsportförbundet och klubben 1h
* Studiematerial och märken 2h
* SISU - Ridsportens studieförbund 1h
* Ledarskap 9h
* Hästkunskap 5,5h
* Aktivitetsplanering 2h
* Ungdomsverksamheten i klubben 2h
* Barn och ungdomars utveckling 3h
* Ridskolan som fritidsgård 2h
* Handikappverksamhet 1h
* Distriktets verksamhet 1h
* Föreningskunskap 3h
* Ungdomsverksamhet - distrikt/central 1,5h
* Verksamhetsplanering 2h
* Lokalt aktivitetstöd och andra bidrag 1h
* Friskvård 2h
* Redovisning av hemuppgifter 5h

Efter kursen så har man kunskap att ha studiecirklar mm men inte ridlektioner (som många verkar tro att man får). Men det är ju ett steg på vägen till andra utbildningar som är mer inriktade på ridningen...
 
Sen har man gjort nytt material till ULKen för nåt år sedan så det är inte säkert att det är samma saker med...
 
Sin ridklubb som sen kan anmäla till distriktet.
Här annonserar man i DN (Distriksnytt) när det är dags för kurser, brukar vara i den här tiden kursen är här...
Är du inte med i någon klubb så kan du säkert kontakta distriktet direkt och fråga om du kan anmäla dig...
 
Gå in på SvRF där klickar du på Distrikt till vänster och väljer det distrikt du tillhör (bor i).
Ring sen till någon av de ansvariga (det brukar finnas konsulenter) och de kan sen hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 968
Senast: Grazing
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 307
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Hej! Jag går lite i tankarna på att försöka mig komma in på någon utbildning som sadelmakare ifall jag inte kommer in på hovslagar...
Svar
0
· Visningar
406
Senast: lillan222
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp