Ungdomsspråk

fejko

Trådstartare
En kollega till mig inleder ett mail med Sweet. Vad betyder det? Är det ungdomsspråk? Han är 23 år yngre. Eller är det autocorrection som har gjort fel?
 
Låter jättekonstigt i sammanhanget! Jag gissar på en felskrivning av något slag.

Tillägg: Såvida det inte är någon med engelska som andraspråk och som på något vis fått för sig att "Dear" och "Sweet" är ungefär samma sak? Fast nä, det känns rätt långsökt det också :D
 
Jag använder också sweet var och varannan dag. Använder det som synonym till typ topp/perfekt/liknande.

Mina ungdomliga kollegor brukar skratta åt mig när jag säger "cokt med..." och mena på att ingen säger så längre. 😂
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har bytt arbetsgivare ett par gånger i livet och det har varit lite olika. En chef tycker jag var lite väl ful när hon mer eller...
2
Svar
34
· Visningar
1 921
Senast: RedQueen
·
Kropp & Själ För 2 år sen (okt-21) opererade jag bort det mesta av en stor hjäntumör, den sitter lite illa till, så allt gick inte bort, den dödar...
Svar
15
· Visningar
873
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
892
Senast: Tonto
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 727

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp