Ungefär vad kostar en buköppning?

Jag undrar vad vetvård ligger på I Norge? Det är ju generellt ett land där många varor, tjänster, hyror (och löner för all del) är betydligt högre än i Sverige. Men vet vården har jag ingen koll på?

Min uppfattning efter att ha varit på kurs med norska veterinärer är att kostnaden är betydligt (!) högre, iaf om man jämför de många små klinikerna i Norge som kör blandad drift och DV/motsvarande små kliniker i Sverige (Hur de större djursjukhusen är i prissättning vet jag inte).
 
Min uppfattning efter att ha varit på kurs med norska veterinärer är att kostnaden är betydligt (!) högre, iaf om man jämför de många små klinikerna i Norge som kör blandad drift och DV/motsvarande små kliniker i Sverige (Hur de större djursjukhusen är i prissättning vet jag inte).

Intressant. Det stämmer ju med att det mesta är dyrare i Norge. Vet du hur det ser ut med försäkringar för djur i Norge jmf med Sverige?
 
Min uppfattning efter att ha varit på kurs med norska veterinärer är att kostnaden är betydligt (!) högre, iaf om man jämför de många små klinikerna i Norge som kör blandad drift och DV/motsvarande små kliniker i Sverige (Hur de större djursjukhusen är i prissättning vet jag inte).
Kostnaderna för det mesta är högre i Norge, förutom blöjor av någon konstig anledning (kan säkert finnas något mer som svenskar nära gränsen handlar i Norge). Lönerna är även markant högre.
 
Jag vet att många längst upp i norr åker till Finland i alla fall med hund och katt för det är betydligt billigare där.
 
Kostnaderna för det mesta är högre i Norge, förutom blöjor av någon konstig anledning (kan säkert finnas något mer som svenskar nära gränsen handlar i Norge). Lönerna är även markant högre.
Att blöjor är billigare i Norge beror på att staten subventionerar just blöjor.
 
Kostnaderna för det mesta är högre i Norge, förutom blöjor av någon konstig anledning (kan säkert finnas något mer som svenskar nära gränsen handlar i Norge). Lönerna är även markant högre.

Även målarfärg och soltorkade tomater är mycket billigare i Norge än i Sverige. :D
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Har haft häst i många år men tog paus för ett par år sedan. Har då haft hopphästar och alltså inga billiga försäkringar. Går i...
Svar
4
· Visningar
1 104
Senast: Kiwifrukt
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Dopy
·
Träning Jag ser rätt ofta förfrågningar om tränare som kan komma hem till personen som vill träna. Min spontana tanke är att det blir jättesvårt...
2
Svar
32
· Visningar
2 747
Senast: Astrid1
·
Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 148

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp