Unghäst eller inte?

Sv: Unghäst eller inte?

Hej!
Jag köpte som min första häst en urgullig 5 åring.
Han kunde i princip , stanna , höger , vänster och gångarterna.
Jag har en kompis som e ridlärare och som jag rider med varje dag :smirk: då fick mycket hjälp i början!Hadde bara ridit i 4 år när jag köpte honom.I början var det svårt men sedan lärde vi oss tillsammans , och man lär sej ju så mycket snabbare då tycker jag!Han lärde mig allt och jag lärde honom allt , som jag ville att det skulle vara!SÅ definitivt , bara unghästar!
 
Sv: Unghäst eller inte?

Jag har haft min häst i ett och ett halvt år snart.
Han är 4 nu och jag har precis börjat inridning och inkörning.
När jag fick honom hade han inte riktigt fått den tid han behövt och det var svårt att bara leda honom till hagen (men han var inte misskött på något sätt)

Nu är han världen underbaraste, trots att vi har våra fighter... :D

När jag fick honom hade jag ingen unghäst vana och var ganska nervös av mig men tack vare god hjälp så är han hanterbar och jag lugn!

Fördelen med att ha en unghäst är ju att man kan få hästen precis som man vill (om man gör rätt)... Men alla gör ju misstag!
Fast jag tycker mog att det är bra om man har lite vana i alla fall...
en unghäst är ju ingen första-häst!
 
Sv: Unghäst eller inte?

Köpte en ohanterad 3-åring. Min hund nu mera... Det är det bästa jag någonsin gjort! Man får hästen pricis som man vill ha den med rätt träning! Men det är SUPER mycket jobb, men du hade nog räknat ut det själv oxå... Men så mycket man får tillbaka, det är inte klokt... :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Om en månad stundar unghäst-VM i fälttävlan i Frankrike, som alltid hos arrangören i klassiska Le Lion d'Angers. I år finns tio hästar...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Gunnar
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
979
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag är inte medveten om hur jag, vecka för vecka, blir mer och mer dyster och inåtvänd. Inte förrän en kollega påpekar det och jag inser...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp