Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Unghäst klasser.

B

**BORTTAGEN**

Jag undrar hur reglerna är ang. unghästar...
Om man har en 5 åring, är det så att man måste rida felfritt 2 ggr i unghäst klass på en viss höjd, innan man får starta som vanligt?

M

mårran

Hur länge får man rida unghästklass?

En som kom igång lite sent :smirk:

Nej en 5 årig häst får inte starta Avd A..däremot när den fyllt 6 år får den starta avd A efter felfria rundor.

Och häste får gå avd B tom hela det året den fyller sex. så har du tex en häst född -99 får den tävla -04 och -05 i avd B år -04 MÅSTE den gå avd B hur många felfria rundor den än gjort (eftersom den är 5 år)

Hoppas jag förklarat bra nu!

D

Domaren

4-6 år, gammal hästar/ponnier får gå unghästklass (avd B), dock är det endast 6-åringarna som får starta avd A men då först efter två felfria runder i avd B så samma höjd eller högre.

B

**BORTTAGEN**

Tack för svaren, jag har endast tävlat ponny och har varit lite förvirrad ang. unghäst reglerna men nu är allt solklart!

Njaa ungponny och 6 åriga ponnyer får inte starta avb A, läst det någon stans, tror att dom skulle ändra så att det blir så i alla fall :confused:

D

Domaren

Jodå, 6-årig ponny får starta Avd A efter två felfria ritter i avd B i samma höjd eller hägre.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6465 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny häst. Han är från Holland och jag har inte så mycket info på vad han har gjort innan. Ett problem vi har...
Svar
2
· Visningar
374
  • Artikel
Dagbok Har kämpat med hälta hos Fröken i nästan ett halvår. Igår fanns det inte längre något att göra. Hon är hur fräsch och fin i kroppen som...
Svar
5
· Visningar
612
Dressyr Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst. Det gäller en 4åring. Vet att de...
Svar
5
· Visningar
647
Hästvård Nelly har ett överben en bit under framknäet fram, troligen orsakat att att hon slagit sig. Jag upptäckte det för ca 5 veckor sedan, det...
Svar
0
· Visningar
295

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dräktiga ston 2020/2021
  • Sadel till lång människa

Omröstningar