Unghäst klasser.

B

**BORTTAGEN**

Jag undrar hur reglerna är ang. unghästar...
Om man har en 5 åring, är det så att man måste rida felfritt 2 ggr i unghäst klass på en viss höjd, innan man får starta som vanligt?
 
Hur länge får man rida unghästklass?

En som kom igång lite sent :smirk:
 
Nej en 5 årig häst får inte starta Avd A..däremot när den fyllt 6 år får den starta avd A efter felfria rundor.

Och häste får gå avd B tom hela det året den fyller sex. så har du tex en häst född -99 får den tävla -04 och -05 i avd B år -04 MÅSTE den gå avd B hur många felfria rundor den än gjort (eftersom den är 5 år)

Hoppas jag förklarat bra nu!
 
4-6 år, gammal hästar/ponnier får gå unghästklass (avd B), dock är det endast 6-åringarna som får starta avd A men då först efter två felfria runder i avd B så samma höjd eller högre.
 
Tack för svaren, jag har endast tävlat ponny och har varit lite förvirrad ang. unghäst reglerna men nu är allt solklart!
 
Njaa ungponny och 6 åriga ponnyer får inte starta avb A, läst det någon stans, tror att dom skulle ändra så att det blir så i alla fall :confused:
 
Jodå, 6-årig ponny får starta Avd A efter två felfria ritter i avd B i samma höjd eller hägre.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: liiinnea
·
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
2 629
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 854
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
991
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp