Unghäst-VM dressyr

Jag tror bara första kvalet är fritt, sedan till final och lilla finalen behöver man något betalabonnemang.
 
Kul i alla fall, jag är mest intresserad av att få se ett par Fergusonavkommor i femårsklassen, Kyton missade ju tyvärr sjuårs. Men snabbspolade lite i sexårs för att få se Kjento och Suarez nu.

Tur att man inte är beroende av textningen för den har fasen inte många rätt, måste vara någon ljudgenererad grej. Men blir allt som oftast lite komiskt. Charlotte Fry och Kjento fick "a huge chair" (eller cheer) vid sista halten. Tävlingarna verkar gå i Verdun, och förvisso, första världskriget är ju rätt länge sedan så de har väl hämtat sig nu.

"Suarez by Sezuan" blev "CRS by says you won" och "Hans Peter Minderhoud" "hands put them in the hood". :laugh:
 
Kul i alla fall, jag är mest intresserad av att få se ett par Fergusonavkommor i femårsklassen, Kyton missade ju tyvärr sjuårs. Men snabbspolade lite i sexårs för att få se Kjento och Suarez nu.

Tur att man inte är beroende av textningen för den har fasen inte många rätt, måste vara någon ljudgenererad grej. Men blir allt som oftast lite komiskt. Charlotte Fry och Kjento fick "a huge chair" (eller cheer) vid sista halten. Tävlingarna verkar gå i Verdun, och förvisso, första världskriget är ju rätt länge sedan så de har väl hämtat sig nu.

"Suarez by Sezuan" blev "CRS by says you won" och "Hans Peter Minderhoud" "hands put them in the hood". :laugh:

Ja textningen kom upp under livesändningen också så måste vara automatiskt utifrån ljudet 😅, jag stängde av den 🤪
 
Jag tycker det är kul att vi fick en SWB direkt med till finalen, speciellt en som gått på Elitfölauktionen :D. Och DWB fick faktiskt ingen med, de som haft ganska mycket stora framgångar på Unghäst-VM. Fast de kanske kommer via Lilla Finalen och går om oss sen i alla fall :angel: .

Suarez är danskägd och -riden men han är ju Hannoveranare och har stått i Sverige så de flesta avkommorna finns nog här, det är ju också bra för svenska uppfödare :).
 
Jag tycker det är kul att vi fick en SWB direkt med till finalen, speciellt en som gått på Elitfölauktionen :D. Och DWB fick faktiskt ingen med, de som haft ganska mycket stora framgångar på Unghäst-VM. Fast de kanske kommer via Lilla Finalen och går om oss sen i alla fall :angel: .

Suarez är danskägd och -riden men han är ju Hannoveranare och har stått i Sverige så de flesta avkommorna finns nog här, det är ju också bra för svenska uppfödare :).
Suarez stod som valack när eurodressage listade uttagna hästar, har han kastrerats? Har helt missat det isåfall!
 
Vem är kommentatorn egentligen? Har skrattat högt flera gånger åt bland annat hans målande beskrivningar av hästarnas "hello, hello, hello" när de sträcker upp sig efter halten. Och nu "eh, I don't know how to pronounce this, I'll just call him Hasselhoffs Down Town". Snart Fergusonhästarna till start, heja heja! Och fina resultat för Sverige än så länge, bra gjort!
 
För den som missade den påhittiga textningen senare under sändningen kan jag även upplysa om att Jennifer Svensson red ett fint program på Stradivariuz, minns inte vad de hade döpt om honom till - men fick i alla fall lära mig att han är efter hingsten "Syphilis". (Det ska nog inte vara mer betäckningar där på ett tag. :rolleyes: )
 
Vem är kommentatorn egentligen? Har skrattat högt flera gånger åt bland annat hans målande beskrivningar av hästarnas "hello, hello, hello" när de sträcker upp sig efter halten. Och nu "eh, I don't know how to pronounce this, I'll just call him Hasselhoffs Down Town". Snart Fergusonhästarna till start, heja heja! Och fina resultat för Sverige än så länge, bra gjort!
Han heter Spencer Sturmey och är brittisk fälttävlansryttare. Han är behållningen, säger vad han tycker på ett sätt som jag inte trodde skulle hända på FEI:s offentliga kanal. Har tydligen tränat dressyr i fem år för Carl Hester lyckats jag snappa upp idag. Och att han gillar skimlar. Tyckte också att Jeanna inte tänkte framåt med sin hand.

I övrigt var det en fin avkomma till For Romance I med igår och en fin idag med. Så kul att se dem, välbalanserade hästar som ger lite ridsug och det är inte alla hästar i de här klasserna som får mig att känna så...
 
Ja, fångade upp mer om kommentatorn senare - men håller verkligen med om att han tillför en helt egen touch på kommenterandet på ett alldeles bedårande och befriande sätt. Gillar man skimlar så får man väl lov att säga det! Eller om man tycker att PRE-hästarna är för lågt bedömda som jag också uppfattade, i alla fall om den första. Ska nog titta på sjuårsklassen också delvis för att få höra hans tankar och synpunkter.

Tyckte också det var jättefina For Romance-hästar! Särskilt La Traviata men tyckte även om Labarron som enligt startlistan reds av Dinja Skåpbil Liere (direktöversättning av Van, inte bara textningen på youtube som skämtade till det).

Men jag är också partiskt entusiastisk för båda Fergusonhästarna, även om spanjorens fux var mer valpig och ustrålade lite "oj så stort och märkligt det är här och vart ska vi nu ta vägen någonstans tycker du? jasså dit! jamen okej". Kul att i alla fall Lightning Star tog sig vidare på fina poäng!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter 15 ekipage har idag nominerats till Unghäst-VM i dressyr. Mästerskapet avgörs 9-13 december i tyska Verden.
Svar
0
· Visningar
327
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jag har precis fått ta det otroligt jobbiga beslutet tillsammans med vet idag att det är dags att låta min älskade häst att få somna in...
Svar
5
· Visningar
1 670
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 197
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 154

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp