Bukefalos 28 år!

Unghingst!!!

M

moniq

Hejsan! Finns det någon som har bra tips vad man kan göra med en 1årig halvblodshingst? Några bra övningar, tips och råd mottages. Har en jättego kille efter Hip Hop. Fick hem honom för 5 dagar sedan! Han ska kastreras ganska snart.
Moniq:)
 
Sv: Unghingst!!!

Titta på den när den går på bete?

Binda upp, borsta av, lyfta hovar några gånger i veckan.
 
Sv: Unghingst!!!

Som de andra redan sagt, stort sommarbete med jämnåriga och därefter gärna en lösdrift i höst-vinter. Behövs inte göras ngt speciellt i den åldern mer än kanske binda upp och lyfta hovarna någon gång i veckan. Det han behöver lära sig lär han sig av sina artfränder i hagen. Lycka till i framtiden med nya hästen.
 

Liknande trådar

Ridning Fick hem min häst i söndags och har bara tagit de lugnt nu i dagarna. Släppt henne i padocken och sen låtit henne smälta in alla...
2
Svar
36
· Visningar
3 729
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 772
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 581
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 585
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp