Bukefalos 25 år!

Ungponny Kvalificering

S

StarEmma

Ja undrar, är det så att 5-åriga ponnyer inte får tävla i Avd A även fast dom har nollat två gr i Avd B?

JA har en foderponny som är 5 och den förra ägaren nollade två ggr o sen red hon avd A men ja läste i TR ochsom ja tolkar det får man inte det....

ameo

Moderator
Jag har inga aktuella TR, men jag vet att förut fick PONNYERNA starta i avd A efter 2 nollor i avd B, OAVSETT ålder... Dvs även 4-åringar.. :crazy: Däremot inte stora hästar.
Är denna regel ändrad numera så tycker jag det är BRA! För hur sjutton kan man ge BARNEN på ponnyer det ansvaret att utbilda ponnyerna i avd A, när vuxna erfarna ryttare inte får det???

S

StarEmma

ja pratar om en ponny...och jag har ocskå för mej att 5-åriga ponnyer fick starta i Avd A efter Kvalificering. Jag har inget emot att reglerna isf ändrats, jag bara undrar

D

Domaren

Ja, det var så innan det har du helt rätt i, men numer får varken ponny eller häst gå avd A som 4 och 5 åring.

Reglerna för ungponny ändrades 2003. Innan dess fick 5-årig ponny starta avd A efter två felfria runder i avd B. 4-åriga ponnyer har aldrig fått starta avd A.

OBS! Denna tråd fick sitt senaste inlägg för 19 år sedan.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
1 864
  • Artikel
Dagbok Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite mer om mina ponnysar! Men först så tänkte jag säga lite om hur det går för mig just nu med...
Svar
2
· Visningar
333
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
31
· Visningar
4 565
Foder&Strö Vi har haft en foderponny sen mitten på juli. Han hade fång för fyra år sedan (september). Vet ej vilken sorts fång men han har inte...
Svar
2
· Visningar
598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Ridrädsla

Omröstningar