Unikt och naturnära boende inom 1,5h från Göteborg

Jag ska vara brudtärna på ett bröllop i september (om allt går enligt plan med Covid och grejer) och det börjar bli dags att fundera på möhippan. Den blivande bruden uppskattar djur och natur väldigt mycket, så jag och den andra brudtärnan tänker oss att vi ska boka in oss på ett riktigt mysigt och naturnära ställe och sedan utgå därifrån för div. aktiviteter (som just nu lutar åt turridning, kanotpaddling samt vin/champagneprovning).

Vi är ganska öppna för förslag - det kan vara allt från ett trevligt Airbnb till ett mer kommersiellt ställe, hotell eller liknande. De flesta kommer från Göteborg, så det ska helst finnas inom 1-1,5 timmes körning därifrån.

Vi har kikat på Rörbäck Forest Retreat vilket ser fantastiskt ut, men de ser tyvärr ut att kräva att man bor i minst 3 nätter (vi hade tänkt oss 1-2 nätter). Har dock kontaktat dem för att se om det funkar med bara 2 nätter. Det är något lite åt det hållet vi tänker oss, men vi är som sagt rätt öppna för förslag.

Är det någon som har några tips att komma med?

Tofta herrgård är fint och turridning finns på stall tofta med islandshästar som ligger bredvid. Det ligger fint vid tofta naturreservat.

https://www.toftaherrgard.se/sv?cookieChecked=true
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp