Unikt och naturnära boende inom 1,5h från Göteborg

Mineur

Trådstartare
Moderator
Jag ska vara brudtärna på ett bröllop i september (om allt går enligt plan med Covid och grejer) och det börjar bli dags att fundera på möhippan. Den blivande bruden uppskattar djur och natur väldigt mycket, så jag och den andra brudtärnan tänker oss att vi ska boka in oss på ett riktigt mysigt och naturnära ställe och sedan utgå därifrån för div. aktiviteter (som just nu lutar åt turridning, kanotpaddling samt vin/champagneprovning).

Vi är ganska öppna för förslag - det kan vara allt från ett trevligt Airbnb till ett mer kommersiellt ställe, hotell eller liknande. De flesta kommer från Göteborg, så det ska helst finnas inom 1-1,5 timmes körning därifrån.

Vi har kikat på Rörbäck Forest Retreat vilket ser fantastiskt ut, men de ser tyvärr ut att kräva att man bor i minst 3 nätter (vi hade tänkt oss 1-2 nätter). Har dock kontaktat dem för att se om det funkar med bara 2 nätter. Det är något lite åt det hållet vi tänker oss, men vi är som sagt rätt öppna för förslag.

Är det någon som har några tips att komma med?
 
Utpost Hållö med Hållö fyr och lotsbostaden utanför Smögen. Ett vandrarhem. Har varit där med halvstort sällskap :)
 
Jag ska vara brudtärna på ett bröllop i september (om allt går enligt plan med Covid och grejer) och det börjar bli dags att fundera på möhippan. Den blivande bruden uppskattar djur och natur väldigt mycket, så jag och den andra brudtärnan tänker oss att vi ska boka in oss på ett riktigt mysigt och naturnära ställe och sedan utgå därifrån för div. aktiviteter (som just nu lutar åt turridning, kanotpaddling samt vin/champagneprovning).

Vi är ganska öppna för förslag - det kan vara allt från ett trevligt Airbnb till ett mer kommersiellt ställe, hotell eller liknande. De flesta kommer från Göteborg, så det ska helst finnas inom 1-1,5 timmes körning därifrån.

Vi har kikat på Rörbäck Forest Retreat vilket ser fantastiskt ut, men de ser tyvärr ut att kräva att man bor i minst 3 nätter (vi hade tänkt oss 1-2 nätter). Har dock kontaktat dem för att se om det funkar med bara 2 nätter. Det är något lite åt det hållet vi tänker oss, men vi är som sagt rätt öppna för förslag.

Är det någon som har några tips att komma med?
https://instagram.com/lerjelandet_forest_hotel?igshid=1fuxe0mc6a3kc detta kanske? :)
 
Vann spa.
Där får ni spa, hotell, fantastisk mat, flytbastu, kanot/kajak, utomhusgym, tennis, promenad/vandringsleder i mäktig miljö, klättring, hinderbana.
De har även lite olika mat och dryck-aktiviteter.
I närområdet finns det säkerligen hur mycket som helst att göra också.

Ligger norr om Göteborg (Brastad, norr Lysekil), längst in i Gullmarsfjorden.

Tiveden naturreservat.
Här finns turridning, och helt fantastisk natur.
Men det är kanske i längsta laget. Söder Örebro.
 
Thorskogs slott?

Vinprovning borde inte vara några svårigheter att anordna där, vet också att en kompis som planerade (och fick ställa in pga covid) sin 30-årsfest där även hade turridning inplanerat.
 
Vann spa.
Där får ni spa, hotell, fantastisk mat, flytbastu, kanot/kajak, utomhusgym, tennis, promenad/vandringsleder i mäktig miljö, klättring, hinderbana.
De har även lite olika mat och dryck-aktiviteter.
I närområdet finns det säkerligen hur mycket som helst att göra också.

Ligger norr om Göteborg (Brastad, norr Lysekil), längst in i Gullmarsfjorden.

Tiveden naturreservat.
Här finns turridning, och helt fantastisk natur.
Men det är kanske i längsta laget. Söder Örebro.
Vann är jättefint 🤩
 
Öijareds hotell, ett golfhotell i Floda ca 35 min från Göteborg. Maten var lite svajig när vi var där (antingen grymt god eller väldigt "mjäh", dock några år sedan så förhoppningsvis jämnare kvalitet idag) men härlig miljö både inomhus och utomhus.

Vi var där nära jul, frostigt och fantastiskt! En liten men mysig spa/relaxavdelning finns också.
 
Öijareds hotell, ett golfhotell i Floda ca 35 min från Göteborg. Maten var lite svajig när vi var där (antingen grymt god eller väldigt "mjäh", dock några år sedan så förhoppningsvis jämnare kvalitet idag) men härlig miljö både inomhus och utomhus.

Vi var där nära jul, frostigt och fantastiskt!
Att jag inte ens tänkte på att nämna Öijared, det är ju min hemma-golfbana i min hemort :D Håller med om att det väldigt fin och speciell miljö. Nära Nääs Slott också. Ett alternativ är ju Nääs Fabriker, även om det kanske inte ligger lika naturskönt är det ändå fin utsikt över sjö och Nääs och väldigt fina lokaler!
 
Åh så mycket bra tips jag fått, både här och på PM! Tack hörni! Jag ska sätta mig och gå igenom dem ikväll, fortsätt gärna att tipsa på om ni kommer på något mer :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp