Union Jack?

Sv: Union Jack?

Hade tidigare det helt blå (samma modell alltså fast utan flaggan) men sålde det eftersom det va på tok för tjockt för min smak. Synd för det va riktigt snyggt :)
Själva union jack mönstret tycker jag är för "plastigt"
 
Sv: Union Jack?

och jag förstår inte tanken med att man som svensk vill ha ett schabrak med brittiska flaggan som motiv :confused:
 
Sv: Union Jack?

Med reservation för att du inte är seriös (det är svårtolkat redan från början och än mer med smileyn. :p), så är jag verkligen helt övertygad om att det inte skulle kallas det. Det finns väl dessutom redan en hel del utrustning med svenska flaggan på?

I övrigt håller jag dock med ameo, ser inte varför man skulle vilja ha utrustning med en flagga tillhörande ett land man inte har någon koppling till.
 
Sv: Union Jack?

Jag är anglofil och äskar Storbritanien, min drömbil är en Mini med unionjack paket, dvs flagga på tak, ytter och inner backspeglar, golvmattor och hela kittet :D
 
Sv: Union Jack?

Eftersom frågan bara är ställd vad man tycker, så kan jag svara för mig själv och säga att jag tycker det är fult.
 
Sv: Union Jack?

Jag är anglofil och äskar Storbritanien, min drömbil är en Mini med unionjack paket, dvs flagga på tak, ytter och inner backspeglar, golvmattor och hela kittet :D

Vi får allt slåss om den bilen :love:

Som svar på frågan: Gillar englands flagga, tycker den är bra mycket snyggare än svenska flaggan, har inget måste köpa det nu annars dör jag fast jag inte ens har en häst-behov av det men tycker absolut inte illa om det och skulle kunna ha.
 
Senast ändrad:
Sv: Union Jack?

Och vad skulle skilnaden mot alla versioner av svenska flaggan (eller andra länders flaggor) på schabrak och vojlockar man sett genom åren vara?
jag har inte sett dem, eftersom jag håller mig till traditionella schabrak och inte är ute på tävlingar.
Men generellt har jag svårt att förstå varför man använder ett annat lands flagga. Sen tycker jag kanske att det är lite fånigt att rida runt med en flagga på schabraket, så länge man inte är på landslagsuppdrag.
Ja, här håller jag på traditionerna...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Finns det i dammodell? Själv börjar jag känna mig rätt uppgiven. Har testat mig igenom jackor på HM, Lindex, KappAhl, Åhlens Bikbok och...
Svar
12
· Visningar
581
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
313
Hästvård Hej! Står lite kluven nu. Jag har en häst som står med en hagkompis som väldigt gärna biter i hans känselspröt/ansikte. Min kommer...
Svar
3
· Visningar
619
Senast: mily
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
861

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp