Unpopular opinions

Status
Stängd för vidare inlägg.

Exile

Trådstartare
Jag blev lite inspirerad efter att detta gång på gång dykt upp på min twitter de senaste dagarna och tänkte se om det vore något som folk på buke kunde tycka var roligt.

Syftet är att man alltså listar sina "impopulära åsikter" för andra att läsa och förfasas eller kanske känns samhörighet med någon likasinnad. Värt att tänka på är att det verkligen ska vara en impopulär åsikt, dvs "jag hatar barn som sparkar mig i ryggen på tåget trots att jag sagt till" eller "folk som smaskar när de tuggar är äckliga" passar inte in utan åsikter som "jag sopsorterar inte för jag orkar inte bry mig" eller "jordgubbar är jätteäckligt" är sådant som passar här.

Se det lite som "störiga saker vi stör oss på"-tråden men där det kanske inte är något som ses som störigt i allmänhet men för dig är det hemskt. Eftersom jag startade tråden så tänkte jag börja;

- Hårförlängning är inte snyggt på någon
- Ananas är den vidrigaste frukten
- Inga motorfordon bör få framföras av personer under 18, dvs slut med max 40 km/h fordon som blockerar vägarna
- Restauranger bör ha rättigheter till att sätta en åldersgräns oberoende av serveringstillstånd, mer barnfritt åt folket

Hoppas att någon mer vill/vågar hänga på :)
 
Folk borde inte få spela på sina stereoanläggningar (eller vad det nu är de har) så det hörs in till grannarna - och då menar jag även villaområden. Inte ett knäpp vill jag höra.

Och de ska heller inte röka i sina trädgårdar så cigarrettröken blåser in till mig i min trädgård.
 
- Head and shoulders borde förbjudas pga doften.
- Jag tycker att alla har rätt att tycka vad dom vill så länge man inte försöker påverka andra att tycka likadant eller gör illa någon annan.
- Jag får panik på glest skägg.
 
Sånt här riskerar bara att urarta i dömanden och att folk som faktiskt gillar det man öser skit på blir ledsna. Har man svårhanterade åsikter är det bättre att jobba med dem än att vädra dem. Exempel: hårförlängningarna.
Jag känner spontant att vet man att man lätt tar illa vid sig av att folk på internet inte gillar det man själv gillar så kanske man inte ska gå in och läsa i en sånhär tråd där det klart och tydligt står redan i rubriken vad ämnet är.
 
Jag känner spontant att vet man att man lätt tar illa vid sig av att folk på internet inte gillar det man själv gillar så kanske man inte ska gå in och läsa i en sånhär tråd där det klart och tydligt står redan i rubriken vad ämnet är.
Nja, det tror jag inte är något man generellt gör, alltså tar illa vid sig på internet. Däremot tror jag att man kan läsa en tråd, överraskas av kommentarer om hårförlängningar eller glest skägg och bli ledsen.

Jag tycker att såna här trådar ska låta bli sådant som berör utseende och andra personliga val som berör stil.
 
Jag ser inte poängen med en sådan här tråd, det kommer med största sannolikhet att sluta i någon form av mobbing, som en viss ökänd litteraturtråd...

Plus att jag är bara glad att alla inte har samma smak som mig. Det betyder att jag kan sälja energitjuvarna till prylar jag fick med huset (seriöst, en del saker har bara sänkt mig energimässigt) för ibland rätt mycket pengar :D Jag är ganska glad att alla inte har samma åsikter som mig angående andra saker heller, det vore olidligt. Plus att jag har en del tyckanden/känslor som jag inte är direkt stolt över och som jag jobbar med. De luftar jag inte eftersom jag objektivt anser att de är inte ok.
 
Det borde vara förbjudet att utan tillstånd spela musik i högtalare på allmän plats inkl bussar och tåg.

Folk som skriker över en viss dB inne i affärer borde vara tvugna att gå ut (barn över 3 år inkluderat).

Förnyelse av körkort borde innebära uppkörning eller teoriprov om man under det senaste året fått någon form av trafikbot som översteg ett visst belopp, beroende på vilken typ av förseelse boten gällde.
 
Det borde vara förbjudet att utan tillstånd spela musik i högtalare på allmän plats inkl bussar och tåg.
Jaa! Alltså det här spelandet på tåg, det borde vara helt självklart att inte spela musik högt där?! Innan märkte jag bara att det läckte från hörlurar ibland men nu är det typ var tredje resa som jag måste sitta och lyssna för att nån spelar på mobilen, utan att ens ha lurar :arghh:. Har fått börja ta med mig öronproppar men de hjälper inte ens tillräckligt.
 
Jag blev lite inspirerad efter att detta gång på gång dykt upp på min twitter de senaste dagarna och tänkte se om det vore något som folk på buke kunde tycka var roligt.

Syftet är att man alltså listar sina "impopulära åsikter" för andra att läsa och förfasas eller kanske känns samhörighet med någon likasinnad. Värt att tänka på är att det verkligen ska vara en impopulär åsikt, dvs "jag hatar barn som sparkar mig i ryggen på tåget trots att jag sagt till" eller "folk som smaskar när de tuggar är äckliga" passar inte in utan åsikter som "jag sopsorterar inte för jag orkar inte bry mig" eller "jordgubbar är jätteäckligt" är sådant som passar här.

Se det lite som "störiga saker vi stör oss på"-tråden men där det kanske inte är något som ses som störigt i allmänhet men för dig är det hemskt. Eftersom jag startade tråden så tänkte jag börja;

- Hårförlängning är inte snyggt på någon
- Ananas är den vidrigaste frukten
- Inga motorfordon bör få framföras av personer under 18, dvs slut med max 40 km/h fordon som blockerar vägarna
- Restauranger bör ha rättigheter till att sätta en åldersgräns oberoende av serveringstillstånd, mer barnfritt åt folket

Hoppas att någon mer vill/vågar hänga på :)
Ok gör ett försiktigt försök.

-Bilder på barn som är kladdiga med mat/tårta i ansiktet. (även på reklam, och filmer kollegor visar när de uppmuntrar barnet att kladda med händerna i tårtan)
 
Jag gillar din ide men känner personligen att jag skulle vilja dra det lite längre och stryka åldersgränsen :D

Kan slänga ur mig en ytterligare - det är töntigt att inte dricka kaffe om man är vuxen.

Dricker jag kaffe (är 46 år gammal) ligger jag dubbelvikt för jag får så ont i magen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp