upp i vikt_???????????????????

R

Rallebralle

Scilla har under sin period med bebbarna tappat mkt vikt.

hon går på fri tillgång RC kitten,2ggr om dagen får hon en halv burk Hill´s mjukmat för kattungar.
varannan dag kokar jag torsk med smör till henne... :crazy:
o ofta sticker jag till henne en munsbit vid bordet.... :angel:
Ger henne även välling för viktökandet 1-2 ggr om dagen... :smirk:

Mirakelkur mottages tacksamt! :D
 
Hill's a/d tror jag det är... konvalecentfoder till katter som är/varit sjuka, funkar även för att hålla stressade hankatter i hull. Har inte min "gamla" foderlänkar längre, men eftersom detta är vad de ger katter som tappat riktigt mycket på klinikena, så tror jag det är det mest näringsrika.
 
Tack för svaret men det har jag ibland oxå....ist för kitten mjukmaten.... :crazy:
 
Och hon går inte upp tillräckligt?? jobbigt... :crazy:
Du får väl tvångsmata henne med späck, som man gör med franska gäss :idea:
:devil:
 
Skämt åsido, berätta gärna om du kommer på något bra, jag räknar med det problemet i framtiden, koratflickor är små och nätta, och ger MASSA mjölk.
 
abyttöser e inte så stora heller..... :crazy:

jag letar efter ett riktigt gammalt husmorsknep i stil med typ:18 äggulor värms med 2 kilo rent smör....eller nå´t liknande. :smirk:

hon ska ju ställas den 11 okt. ...Hon är i riskzonen för draget cert....om hon inte fläskar på sig. :cry:

o marrakech är det tvärtom för.. :o
 
Majsgröt?? men det kanske du ger som välling...
Men äggula och fet nötfärs brukar ju gå att få i dem :D... man kan be charken mala riktigt fet färs, men frågan är om det hjälper, när hon ändå får massa högenergifoder, om hon vore människa kanske hon skulle platsa som modell ;)
 
idag köpte jag biff till henne......finhackade o blandade med äggula o grädde.... :crazy:
snacka om att göda gärnet.

fast man får stänga in henne på muggen annnars så e Marrakech där direkt o slafsar i sig...kan vara därför han ser ut som han gör.... :angel:

hon ser ut som Kate Moss i sina "smalaste" dagar....
typ: heroinkisse.... :angel:
 
När min ena kisse var konvalecent efter op, var jättemager och matvägrade blev räddningen majsvälling blandad med gräddfil o/e creme fraiche (eller hur det stavas) samt äggula ibland. Testade vispgrädde först, det var gott men satte sprutt på magen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt de där katterna har visst som livsuppgift att ge mig huvudvärk kring fodret :crazy: Har tre katter, och när man börjar kolla på...
Svar
17
· Visningar
2 496

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp