Bukefalos 28 år!

Upp med frambenen.

S

sarah_maya

Hur ska jag få min häst att hoppa upp med frambenen bättre över hinder? :confused:
 
Försök rida nära inpå hindret så hästen hoppar upp sig ordentliget med ryggen. Då brukar frambenen följa med rätt bra, även om unghästar han släppa lite i benen. Försök förbättra rörligheten och styrkan i lederna, genom klättning, cavaletti, studs etc. Du kan rida studs där utsprånget är lite högre för att träna upp spänsten.
För att träna upp kvickheten och smidigheten kan du rida an mot hindret i en snäv sväng, så snäv som din häst tillåtet. Du får aldrig provocera hästen att riva eller vägra.
Hoppas du hittade några tips som passar dig, lycka till! :)
 
Jag hade samma problem som dej... Fick tips från buke-folk(tackar och bockar) att jag skulle hoppa mycket kombinationer, studds, inte allt för långt till hindret. Det funkade faktist riktigt bra! tack =)
 

Liknande trådar

Dressyr Eftersom det ändå diskuteras dressyren här. Läser endel på t.ex Eurodressage och där har det kommit upp ett nytt ämne för mig. Att många...
2
Svar
20
· Visningar
2 154
Senast: Badger
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästvård Hej, Har en connemara på 8 år, som nyligen blivit behandlad för både hovledsinflammation båda fram, stel SI-led och en knäinflammation...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: animalasia
·
Hundträning Vill ha ett kommando att använda för att ”skicka in” hunden mellan pinnarna. När jag skickar henne runt något, tex en kon så säger jag...
Svar
6
· Visningar
495
Senast: fryckan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp