Upp och ner....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fram till jul var allt helt ok, sen annandagen, blev han jättedålig och blev i stort sätt sängliggande och intravenös antibiotika. Han tycker han mår lika dåligt av gifterna som av cancer så om han orkar fortsätta med gifterna...
 

Fram till jul var allt helt ok, sen annandagen, blev han jättedålig och blev i stort sätt sängliggande och intravenös antibiotika. Han tycker han mår lika dåligt av gifterna som av cancer så om han orkar fortsätta med gifterna...
Gud vilken hjärtskärande situation, som måste vara enormt svår att hantera. Lite osäker på om det här är en dum fråga, men vad säger läkare och vårdpersonal om det din man säger? Är det rimligt att han mår värst av gifterna, hjälper de tillräckligt mycket för att motivera att de är kvar osv.? Eller är det svårare att veta vad som är vad, och istället svårt att motivera ett avslut av behandlingen?
 
Gud vilken hjärtskärande situation, som måste vara enormt svår att hantera. Lite osäker på om det här är en dum fråga, men vad säger läkare och vårdpersonal om det din man säger? Är det rimligt att han mår värst av gifterna, hjälper de tillräckligt mycket för att motivera att de är kvar osv.? Eller är det svårare att veta vad som är vad, och istället svårt att motivera ett avslut av behandlingen?

Läkarna håller med honom, jag menar, de vet att det är så och han får typ välja själv. Det är ett vanligt "vägskäl" för cancerpatienter, vad jag har förstått :(
 
*kram*

Ni får försöka vara varandras stöd.

Tänk på att du kan få stöd av t ex en kurator också, eller präst eller god vän... Glöm inte bort dig själv, även om det känns som om du måste fokusera helt på din man nu.

(Jag förlorade min pappa i cancer för snart två år sedan och känner igen fasen som du beskriver. Det är så otroligt tungt och sorgligt och man känner sig helt hjälplös. :cry:)
 
Läkarna håller med honom, jag menar, de vet att det är så och han får typ välja själv. Det är ett vanligt "vägskäl" för cancerpatienter, vad jag har förstått :(
Jo, vet att det är så i många fall. :cry: Också varit vid sidan av en familjemedlem i ungefär den här fasen, men det var min mamma och jag kan på många sätt föreställa mig att det är svårare när det är ens partner. Lider med dig något förskräckligt. :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 352
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 668
Senast: ildiko
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 099
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp