Upp som en sol, ner som en pannkaka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår red jag upp till ridhuset igen med Senioren. Det blir rätt mycket ridning i ridhuset numera.

Jag fick in några lyckade sekunder under passet som var mer än vad jag normalt lyckas prestera. Glimtar av framtiden, som en ridlärare uttryckte det. Så jag var rätt nöjd när jag avslutade. När vi kommit ut ur ridhuset och jag skulle sitta upp igen, blev Senioren överraskad av en annan häst som dök upp en bra bit bort bakom en byggnad. Han sprätte till rätt ordentligt. Vi återgick till ordningen och jag satt upp, men han var rätt spänd under vägen tillbaka till stallet. Inget ovanligt egentligen. Han är ofta sådan när vi är på väg tillbaka från ridhuset.

När vi hade 50-100 meter kvar till stallet blev Senioren rädd för något och sprätte till riktigt rejält. Det var så pass rejält att jag faktiskt åkte av. Jag landade på ändalykten. Jag kan lova att det gör ont att landa på en grusväg från den höjden.

När jag åker av brukar jag aldrig ha sinnesnärvaro att hålla kvar tygeln. Det hade jag inte den här gången heller, så Senioren försvann iväg. Han sprang bort från stallet mot vägen. :crazy: Nu är det ju en lågtrafikerad sådan, hastigheten är 50 där, vägen är delvis belyst, det var runt 9 på kvällen (typ ingen trafik) och han hade reflexer på sig. Han sprang en bit längs vägen och tog sig sedan över en åker till stallet. När jag kom fram stod han i sin box.

Det var några oroliga minuter när han var försvunnen. Men allt gick bra och han var oskadd. Själv haltade jag fram och ångrade att jag inte packat allt hö innan ridturen. Men det var bara att bita ihop och göra klart i stallet.

Idag är det bättre och jag är bara en grad halt. Rumpan ömmar fortfarande en hel del, men är inte så plågsam som igår. Om några dagar är jag nog återställd.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 903
Senast: Görel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok För lite knappt en vecka sedan när jag red på banan så hade jag ett sånt där pass där jag inte kunde rida. Jag kunde typ inte styra och...
Svar
5
· Visningar
886
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
3 828
Senast: Vallmo
·
M
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I fredags kväll åkte jag för att rida Aprilia men när jag kom dit visade ägaren att hon slagit sig, och hade ett ganska stort skrapsår...
Svar
0
· Visningar
792
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp