Upp som en sol, ner som en pannkaka

Status
Stängd för vidare inlägg.
För lite knappt en vecka sedan när jag red på banan så hade jag ett sånt där pass där jag inte kunde rida. Jag kunde typ inte styra och inte bestämma tempo. Gången efter så gick det däremot jättebra. Jag kom till ridning tidigt i passet, vilket verkligen inte är självklart, så då gav jag mig på att ta galopp över en upphöjd bom på medellinjen. Det kändes som en nyttig övning. Sen red jag ut i onsdags och det gick också bra. Jag lyckades t.o.m. göra en galoppfattning som var bra med våra mått mätt. Han tappade förvisso formen just i fattningen, men resten var jag nöjd med.

Så idag när jag kom till stallet så var hästen tvärhalt :arghh:. Han ville inte gärna stödja på höger bak och haltade i skritten. Kotleden var varm och svullen. Jag kunde inte göra annat än att ställa tillbaka hästen i hagen och informera stallägaren och hästens ägare. Så nu lär jag väl inte rida alls på ett tag antar jag. Vi som var så på G....
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min Fröken finns inte mer. Domen kom i slutet av december men det tog några veckor till för mig att skicka in papper till...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 185
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Igår red jag upp till ridhuset igen med Senioren. Det blir rätt mycket ridning i ridhuset numera. Jag fick in några lyckade sekunder...
Svar
0
· Visningar
282
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red ett helt pass markarbete i fredags där jag tom galopperade över bommarna O_o Men jag var totalt helt jävla slut efteråt. Satt på...
Svar
0
· Visningar
244
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp