uppbindning i transport

S

Spirelli

Hur kort binder ni i transporten? Har transportgrimskaft från mittöglan på bommen upp i den andra öglan på bommen och sen till grimman. Frågan blev aktuell när en av pållarna drog huvudet i bommen i jakt på hö.
 
Jag sätter ett transportgrimskaft i ringen i framväggen. Tillräckligt kort för att hon inte ska få huvudet bakom/under bommen, men så långt att hon slipper hålla huvudet i en konstig ställning :smirk:
 
Jag binder aldrig i bommen, utan i framväggen i elastiskt grimskaft (eller som jag har nu, elastisk ögla som jag fäster vanligt grimskaft i). Man kan ha ett kort grimskaft men hästen har ändå relativt stor frihet att röra huvudet.
 
finns det en ögla framför hästen, mot fönstret till eller så, så binder jag i den istället för i bommen. Eller så binder jag i bommen, men rätt kort.
 
Jag binder också i framväggen och väldigt kort för annars är halva svansen borta när vi är framme :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
296
Hästhantering Min ponnyplutt ska byta bostadsadress för tredje gången i sitt liv nu helgen som kommer. Första gången han flyttade var från sin ömma...
Svar
8
· Visningar
1 539
Senast: Blandrastik
·
Utrustning Behöver tips och ideér då jag har en häst som hoppar över bommen i transporten. använder halsrem som jag binder längre ner men sist slet...
Svar
2
· Visningar
743
Senast: Mia_R
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp