uppblåsbar krage?

MiaMia

Trådstartare
Skulle vilja ha lite erfarenheter kring hur uppblåsbar krage fungerar på katt.
Finns det olika modeller som fungerar olika bra?
Hur långt ner på kroppen kan såren sitta och de inte lyckas vrida sig runt för att komma åt ändå?

Ett litet sår som sitter typ vid nedersta spenen på gränsen till ljumsken. Och en katt som efter kastreringen kom på att hon kunde använda kanten på tratten till att klia med. :banghead: En body misstänker jag misstänker att hon skulle lyckas hasa upp kanten i benöppningen och komma åt ändå.
Det är sista stadiet att huden ska gå från nyläkt till normal som hindras av att hon slickar för mycket så det irriteras om igen.
Skulle en krage fungera till det? Andra förslag?
 
Skulle säga att en uppblåsbar krage i princip aldrig fungerar på katt om såret inte sitter precis bakom. De är smidiga de små liven. :)
En kombo body och krage kanske kan fungera alternativt en större krage.
 
När jag hade kastrerat fick min katt tokpanik av tratten, det funkade inte och vi använde i stället uppblåsbar krage och body.
Bodyn hade som "byxor" och det fanns inte på kartan att katten skulle kunna hasa upp kanten i benöppningarna. Vi köpte en storlek där vi var tvungna att verkligen klämma in katten i.
 
Skulle säga att en uppblåsbar krage i princip aldrig fungerar på katt om såret inte sitter precis bakom. De är smidiga de små liven. :)
En kombo body och krage kanske kan fungera alternativt en större krage.
Bra att veta. Min katt är definitivt en av dem som skulle ta sig runt om det var möjligt.
 
När jag hade kastrerat fick min katt tokpanik av tratten, det funkade inte och vi använde i stället uppblåsbar krage och body.
Bodyn hade som "byxor" och det fanns inte på kartan att katten skulle kunna hasa upp kanten i benöppningarna. Vi köpte en storlek där vi var tvungna att verkligen klämma in katten i.
Menar du en body som är "långärmad" även på bakbenen? Har inte sett att sådan finns.
 
Menar du en body som är "långärmad" även på bakbenen? Har inte sett att sådan finns.
Nu när jag tänker efter var det nog så att vi klippte till de där byxorna och hade dem liksom under bodyn.
Jag kan kolla när jag kommer hem om det var så, eller vilket märke det var! Det var ju två år sedan, men jag minns tydligt att jag krånglade ner bakbenen i något under stora protester :angel:
 
Nu när jag tänker efter var det nog så att vi klippte till de där byxorna och hade dem liksom under bodyn.
Jag kan kolla när jag kommer hem om det var så, eller vilket märke det var! Det var ju två år sedan, men jag minns tydligt att jag krånglade ner bakbenen i något under stora protester :angel:
Protester lär det bli här också. Bodyn ligger långt in i något skåp med status "inte att använda igen" efter omfattande utbrytningskrig. Men supertight storlek och att få ner bakbenen i något har kanske potential (ur mitt perspektiv).

Omlott-tröja för bebisar som man drar på benen och knyter runt magen?
 
Protester lär det bli här också. Bodyn ligger långt in i något skåp med status "inte att använda igen" efter omfattande utbrytningskrig. Men supertight storlek och att få ner bakbenen i något har kanske potential (ur mitt perspektiv).

Omlott-tröja för bebisar som man drar på benen och knyter runt magen?
Hittade bodyn (även den långt in i ett skåp) och det är en helt vanlig från Buster, alltså utan bakben.
I samma påse ligger dock byxor (till typ spädbarn eller docka eller något) och jag och mamma diskuterade hur fasen vi gjorde.

Byxorna under och sen bodyn över. Hade även rumpflärpen knäppt så klart. Plus tratt. Stor kränkthetsfaktor, men det funkade för oss. :)
 
Hittade bodyn (även den långt in i ett skåp) och det är en helt vanlig från Buster, alltså utan bakben.
I samma påse ligger dock byxor (till typ spädbarn eller docka eller något) och jag och mamma diskuterade hur fasen vi gjorde.

Byxorna under och sen bodyn över. Hade även rumpflärpen knäppt så klart. Plus tratt. Stor kränkthetsfaktor, men det funkade för oss. :)
Får fundera lite. Jag är rätt dåligt orienterad på passform och storlekar på bebiskläder. Skulle behöva ta med katten för att prova. :rofl:
 
Jag hade en jättebra krage till Nikita, lätt att sätta på också eftersom det är kardborr rundlar. Men det behövdes också inköpas ett st cykeldäckslagningskit eftersom även om plasten är tålig så är kattklor vassa ;)
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 051
Senast: Migo
·
Katthälsa För ungefär två månader sen fick Isola någon form av inflammation i huden. Detta behandlades med kortison och blev bättre men beteendet...
Svar
13
· Visningar
2 100
Senast: Tassetass
·
Övr. Katt ... som han hela tiden kliar upp. Det har hållt på sen i aug/sept. nu och han låter det inte vara. Från början var det bara ett...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Poppinella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp