Uppblåsbart spabad??

Hittarinte

Trådstartare
Är det nåt att ha? Jag tänker ett litet fyrkantigt för 1-2 personer, kan man hålla det varmt utomhus på vintern utan att ruinera sig? Och fungerar det bra?
 
Lysande! Och det är igång på vintern, har du koll på vad det kostar dig?

Och om man vill flytta på det eller packa undan det - hur pass jobbigt är det?
Den är tung och klumpig och flytta men det funkar med två starka personer. Under vintern kan man räkna med 2-300 kr extra i el. Men man måste vara noga med att ha på locket. Det sparar massor. Pumpen är väldigt lätt att sköta.
 
Spännande, vi funderar också på det! Vi har grus på vår innergård, men jag funderar på att helt enkelt ställa den på plywoodskivor eller något liknande.
 
Vi har ett uppblåsbart spabad köpt på Ica Maxi, förvånansvärt bra kvalité för liten peng tycker jag. Även om det inte är jag som använder det mest, haha...
Jag har en tanke på att ha den i växthuset under vintern (när jag som mest längtar efter varna bad) och packa undan den på sommaren... Hiss eller diss?

Det låter underbart, men jag tror att du kommer att inse att du vill ha det sommartid också, fast kanske utomhus då istället. De är ju flyttbara, man får tömma ut vattnet bara. Vi sänker värmen lite på sommaren, det är skönt att svalka av sig när det är som varmast och under kyligare perioder kan man ha lite högre temperatur. Det är ju ändå en rätt liten mängd vatten, det går fint att anpassa sig tycker jag.

Vi packade ihop badet den första vintern och förvarade i förråd, andra vintern höll vi det igång och nu senast stod det kvar men tomt. Alla varianter fungerade bra
 
Vi har precis beställt ett, vi kommer ha det på vår altan året runt. Det är ju på höst/vintern som man njuter som mest av det tror jag. Syrran och hennes man har haft ett i 10år utan att det krånglat, bytt filter och vatten med regelbundna intervall bara.
Vi beställde ett runt ifrån Intex för 6pers.
Får återkomma med recension.
 
Är det nåt att ha? Jag tänker ett litet fyrkantigt för 1-2 personer, kan man hålla det varmt utomhus på vintern utan att ruinera sig? Och fungerar det bra?
Vi har haft ett runt uppblåsbart "Lay-Z Spa" som vi köpte på ICA Maxi. Det har funkat jättebra och hela familjen har haft stor användning av det. Vi hade det först ståendes på ett trädäck och sedan på vanliga trädgårdsplattor. Oavsett underlag så har vi hela tiden haft ett underlägg som vi klippte till av en matta som man har när man gjuter, mattan liknar ett tjockt liggunderlag. Utan mattan hade det inte varit skönt att sitta i poolen. Vi har bara haft poolen igång på sommaren (ungefär maj-september) och det har kostat ca 700 kr/månad i uppvärmning med drygt 30 grader varmt vatten, sen har vi dragit på mer värme (38-40 grader) några timmar innan vi har tänkt att bada.
 
Nu har vi använt vårt SPA-bad för första gången. Fantastiskt! Lätt värt pengarna! Vi köpte ett Intex Pure-SPA, ett runt för 6pers. Superlätt att sätta ihop och dra igång, mjukt att sitta i även om vi inte la nåt tjockt underlägg så som vi först tänkt.
mitt spontana tips är att inte köpa ett för litet, vi är väldigt nöjda att vi tog ett för 6pers istället för 4.
 
Jag har en tanke på att ha den i växthuset under vintern (när jag som mest längtar efter varma bad) och packa undan den på sommaren... Hiss eller diss?

Såhär - innan levande ljus etc kommer på plats... Blir nog dyrt men bra!

växthus.jpg
 

Liknande trådar

Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
477
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 475
Senast: verser
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 003
Senast: tanten
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 843
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp