Bukefalos 28 år!

Uppdatera Java - spam eller sant?

Mineur

Trådstartare
Moderator
Hej!

Jag har de senaste dagarna fått upp följande sida mitt i mitt Buke-surfande och undrar om det är något jag borde göra något åt...

screenshot_2014-05-07_115904_536a13ceddf2b316eba62ec0.png


Det är sättet det kommer upp på samt html-adressen (www.wrodland.com...) som gör mig misstänksam. Sidan hoppar upp mitt i alltihopa bara, det liksom blinkar till i skärmen och sedan byts det jag höll på med ut till det här. Det räcker dock med att jag stänger ner tabben, öppnar en ny och går in på Buke igen för att det ska fungera som vanligt.

Detta har hänt tre gånger sedan i fredags, och jag använder som synes Chrome som webbläsare. Har inga "problem" med någon annan hemsida. Det här är egentligen inte heller ett problem som sådant, men jag tänkte det kunde vara bra att uppmärksamma er på det - och så är jag nyfiken på om det är spam/virus eller om jag faktiskt bör uppdatera Java genom denna märkliga sida...
 
@hejhejhej: Tack för ditt svar, då hade magkänslan rätt i det här fallet alltså. Då ligger ju den här tråden plötsligt fel eftersom det verkar vara något generellt för min dator och inte specifikt för just Buke. Flytta den gärna!

Måste jag gå igenom stegen för att bli av med skräpet, eller kan jag låta det vara och bara stänga ner sidan som jag gjort tidigare? Det stör mig ju inte som det är nu då den bara kommer upp ett par gånger i veckan, men blir det oftare än så vill jag nog bli av med den känner jag. Det verkade bara vara lite krångligt att bli av med den ifall jag ska tro hemsidan som du länkade till, nya grejer som skulle installeras osv... Känns inte helt säkert det heller, ironiskt nog.
 
Du kommer in på sidan eftersom det ligger nåt malware-grejs på din dator Jag har inte kollat stegen särskilt noggrannt, om du tycker det verkar krångligt kan du googla på www.wrodland.com. och se om det finns andra lösningar. Sidan jag länkade till är säker, det finns en plug-in till chrome man kan använda för att ha lite bättre koll, denna använder jag: https://chrome.google.com/webstore/detail/wot/bhmmomiinigofkjcapegjjndpbikblnp?hl=sv (fast till firefox). Använder du något antivirusprogram? Det bör du installera snarast annars. Hoppas det löser sig!
 
Jag har Norton Anti Virus som virusskydd och gör scanningar ca en gång i månaden, men det har bevisligen inte hjälpt... Ska titta på era förslag och se vad mer jag kan göra. Tack för råd och info!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp